Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiantuntijan henkilöbrändin rakentaminen ja kehittäminen sosiaalisessa mediassa

Kinnunen, Eemi (2025)

 
Avaa tiedosto
Kinnunen_Eemi.pdf (799.3Kt)
Lataukset: 


Kinnunen, Eemi
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052717105
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiantuntijan henkilöbrändin rakentaminen ja kehittäminen sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii DigiEemi. Tavoitteena oli tuottaa toimenpidesuosituksia asiantuntijan henkilöbrändin rakentamiseksi. Opinnäytetyössä vastataan seuraaviin tutkimuskysymyksiin: Miten henkilöbrändiä voi systemaattisesti rakentaa sosiaalisessa mediassa? Millä sosiaalisen myynnin keinoilla voi kasvattaa luottamusta asiakkaiden keskuudessa ja vahvistaa henkilöbrändiä?

Opinnäytetyö on laadullinen tapaustutkimus, jonka tutkimusmenetelmänä käytettiin teemahaastattelua. Työn teoriaosuus koostuu kahdesta pääaiheesta: henkilöbrändin rakentamisesta ja sosiaalisen median roolista henkilöbrändäyksessä sekä sosiaalisesta myynnistä ja sen käytännön keinoista.

Teemahaastattelut toteutettiin maalis–huhtikuun vaihteessa 2025. Haastateltavina oli kahdeksan asiantuntijaa, jotka edustivat kahta erilaista henkilöbrändin rakentamisen lähestymistapaa. Haastatteluiden teemat liittyivät henkilöbrändin rakentamiseen, sosiaaliseen myyntiin sekä sosiaalisen median hyödyntämiseen niissä.
Tulosten perusteella vahva henkilöbrändi rakentuu vahvan itsetuntemuksen, aidon sisällöntuotannon, vuorovaikutuksen sekä pitkäjänteisyyden kautta. Sosiaalinen myynti nähtiin tärkeänä tapana rakentaa luottamusta ja asiakassuhteita digitaalisessa ympäristössä.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi toimeksiantajalle toimenpidesuosituksia, joiden avulla hän pääsee liikkeelle henkilöbrändin rakentamisessa sosiaalisessa mediassa. Toimenpidesuositukset tarjoavat käytännönläheisiä ohjeita henkilöbrändin systemaattiseen kehittämiseen sosiaalisen median avulla.
 
The topic of this thesis is building and developing an expert’s personal brand in social media. The thesis was commissioned by DigiEemi. The objective was to produce practical recommendations for building a personal brand as an expert. The thesis answers the following research questions: How can a personal brand be systematically built on social media? Which social selling methods can be used to strengthen customer trust and enhance a personal brand?

The thesis is a qualitative case study using theme interviews as the research method. The theoretical framework consists of two main themes: building a personal brand and the role of social media in personal branding and social selling and its practical methods.
The theme interviews were conducted at the turn of March and April 2025. Eight professionals were interviewed, representing two different approaches to building a personal brand. The interview themes focused on personal branding, social selling and the use of social media in these processes.

Based on the results, a strong personal brand is built through deep self-awareness, authentic content creation, active interaction and long-term commitment. Social selling was seen as an important way to build trust and customer relationships in a digital environment.

As an outcome of the thesis, practical recommendations were developed for the commissioner to support the initial stages of building a personal brand on social media. The recommendations provide concrete guidance for the systematic development of a personal brand with the use of social media.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste