Kiinteistöhoidon palvelutarjonnan kehittäminen asiakastyytyväisyyden parantamiseksi
Kulpakko, Tobias (2025)
Kulpakko, Tobias
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716809
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716809
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään kiinteistönhoitoyrityksen palvelutarjonnan kehittämistä asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan kiinteistöhoitoalan palvelurakennetta ja asiakaskokemuksen merkitystä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella, miten kiinteistöhoitoyrityksen palveluita voidaan kehittää vastaamaan paremmin asiakkaiden odotuksia ja edistää asiakastyytyväisyyttä. Aiheen ajankohtaisuutta korostavat kasvavat laatuvaatimukset ja asiakkaiden lisääntyvä tietoisuus saamastaan palvelusta.
Työssä käsitellään kiinteistöhoitoalan palvelurakennetta ja pohditaan asiakasnäkökulman merkitystä osana toiminnan kehittämistä. Tiedonhankinta perustuu kirjallisuuteen, aiempiin tutkimuksiin, haastatteluihin, sekä alan julkisiin lähteisiin. Näiden avulla tunnistetaan keskeisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat palvelukokemukseen ja mahdollistavat toiminnan parantamisen.
Tulosten pohjalta esitetään käytännönläheisiä kehitysehdotuksia, joiden avulla kiinteistöhoitoyritys voi lisätä asiakaslähtöisyyttä ja tarjota entistä laadukkaampia palveluja. Työ tarjoaa hyödyllistä tietoa kaikille alan toimijoille, jotka haluavat vahvistaa asiakassuhteitaan ja vastata tulevaisuuden vaatimuksiin.
Työssä käsitellään kiinteistöhoitoalan palvelurakennetta ja pohditaan asiakasnäkökulman merkitystä osana toiminnan kehittämistä. Tiedonhankinta perustuu kirjallisuuteen, aiempiin tutkimuksiin, haastatteluihin, sekä alan julkisiin lähteisiin. Näiden avulla tunnistetaan keskeisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat palvelukokemukseen ja mahdollistavat toiminnan parantamisen.
Tulosten pohjalta esitetään käytännönläheisiä kehitysehdotuksia, joiden avulla kiinteistöhoitoyritys voi lisätä asiakaslähtöisyyttä ja tarjota entistä laadukkaampia palveluja. Työ tarjoaa hyödyllistä tietoa kaikille alan toimijoille, jotka haluavat vahvistaa asiakassuhteitaan ja vastata tulevaisuuden vaatimuksiin.