Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Finlandia-talon väliaikamyyntiprosessin kehittäminen palvelumuotoilun avulla.

Ålander, Henrik (2025)

 
Avaa tiedosto
Alander_Henrik.pdf (516.6Kt)
Lataukset: 


Ålander, Henrik
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817220
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni tutkin miten Finlandia-talon konserttien väliaikamyyntiprosessia voitaisiin kehittää palvelumuotoilun avulla. Kehittämistyön lähtökohtana oli tunnistaa asiakaspolun kriittisiä pisteitä sekä selvittää, miten väliaikamyyntiä voitaisiin sujuvoittaa ja täten parantaa asiakaskokemusta. Näitä asioita tunnistaakseen haastateltiin Finlandia-talon palvelupisteen työntekijöitä, jotka näkevät ja hoitavat päivittäin asiakaspalvelutilanteita ja näin ollen tiedostavat Finlandia-talon asiakaskuntaa. Palvelupiste hoitaa väliaikatarjoiluiden myyntiprosessia ja käsittelee mahdolliset palautteet, joten asiakaspolun kriittiset pisteet ovat heille näkyvissä.

Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja aineisto kerättiin teemahaastattelulomakkeella Finlandia-talon palvelupisteen työntekijöiltä. Aineisto analysoitiin teema-analyysin avulla. Tietoperusta koostui palvelumuotoilun teoriasta sekä digiosaamisen ja saavutettavuuden tarkastelusta, jotka liittyvät tiiviisti väliaikamyynnin asiakaslähtöiseen kehittämiseen.

Tuloksissa nousi esiin kehityskohteita muun muassa tilauskanavien selkeydessä, asiakasviestinnässä ja sen saavutettavuudessa sekä sisäisessä viestinnässä eri osastojen välillä. Henkilöstö korosti erityisesti tarvetta käytäntöjen teroittamiselle sekä käyttötarkoitusta varten toimivalle järjestelmälle tukena sujuvaa asiakaspalvelua.

Opinnäytetyön tuotoksena syntyi kehittämisehdotuksia, jotka tukevat Finlandia-talon väliaikamyyntiprosessin asiakaslähtöisyyttä, saavutettavuutta ja toimivuutta. Tuloksia voidaan hyödyntää Finlandia-talon tapahtumapalveluiden lisäksi myös muissa vastaavanlaisissa tapahtuma- ja toimi-paikoissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste