Sosiaalinen media asiakasuskollisuuden tukena pienessä yrityksessä : case hieroja Disa Ylimäki
Mattila, Jenni (2025)
Mattila, Jenni
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817221
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817221
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tavoitteena oli selvittää, miten sosiaalinen media tukee asiakasuskollisuutta ja millaisia käytännön ratkaisuja toimeksiantajayritys hieroja Disa Ylimäki voi hyödyntää omassa arjessaan. Sosiaalinen media tarjoaa kustannustehokkaan tavan olla läsnä asiakkaiden arjessa ja ylläpitää vuorovaikutusta. Asiakkaat voivat kommentoida, kysyä ja antaa palautetta reaaliaikaisesti, mikä vahvistaa suhdetta yritykseen.
Toteutuksessa hyödynnettiin ajankohtaista teoriatietoa, keskusteluita toimeksiantajayrityksen kanssa sekä kirjoittajan omaa kokemusta hyvinvointialalta. Sisältökalenterin ja ostajapersoonien tekninen toteutus tehtiin Canvalla. Työn visuaalisessa ilmeessä käytettiin toimeksiantajan brändivärejä.
Työn tuloksena syntyi kolmen kuukauden sisältökalenteri, joka auttaa toimeksiantajaa kohdentamaan sisällöt oikeille ihmisille, selkeyttämään sosiaalisen median sisältöjä ja tukemaan säännöllistä julkaisemista.
Julkaisujen määrän ja laadun tasapaino osoittautui keskeiseksi, jotta viestintä pysyy johdonmukaisena, mielekkäänä ja ennen kaikkea mahdollisena toteuttaa pienen yrityksen arjessa. Tuloksia voidaan hyödyntää myös muissa pienissä yrityksissä.
Toteutuksessa hyödynnettiin ajankohtaista teoriatietoa, keskusteluita toimeksiantajayrityksen kanssa sekä kirjoittajan omaa kokemusta hyvinvointialalta. Sisältökalenterin ja ostajapersoonien tekninen toteutus tehtiin Canvalla. Työn visuaalisessa ilmeessä käytettiin toimeksiantajan brändivärejä.
Työn tuloksena syntyi kolmen kuukauden sisältökalenteri, joka auttaa toimeksiantajaa kohdentamaan sisällöt oikeille ihmisille, selkeyttämään sosiaalisen median sisältöjä ja tukemaan säännöllistä julkaisemista.
Julkaisujen määrän ja laadun tasapaino osoittautui keskeiseksi, jotta viestintä pysyy johdonmukaisena, mielekkäänä ja ennen kaikkea mahdollisena toteuttaa pienen yrityksen arjessa. Tuloksia voidaan hyödyntää myös muissa pienissä yrityksissä.