TikTok-markkinointisuunnitelma Noventralle
Ohrankämmen, Helmi (2025)
Ohrankämmen, Helmi
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817547
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817547
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä on suunniteltu ja tuotettu selkeä sekä käytännönläheinen TikTok-markkinointisuunnitelma toimeksiantajan Noventra-yrityksen BoilEase-tuotteelle. Toimeksiantaja on kehittänyt BoilEase-tuotteen, jota käytetään apuvälineenä muun muassa tuttipullojen steriloinnissa keittämällä. Opinnäytetyön aihe syntyi toimeksiantajan aidosta tarpeesta saada BoilEase-tuote TikTok-alustalle. Opinnäytetyö on toteutettu keväällä 2025.
Opinnäytetyön tietoperusta käsittelee muun muassa TikTok-markkinointia sosiaalisessa mediassa ja markkinointisuunnitelmaa työkaluna. Markkinointisuunnitelman osalta perehdytään sen tärkeimpiin elementteihin kuten arvot, kohderyhmä, kilpailija-analyysi, missio ja visio. Tietoperustassa on myös tietoa muun muassa kohderyhmästä, vaikuttajamarkkinoinnista, algoritmista ja sen vaikutuksesta TikTokin sisällön näkyvyyteen. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettu TikTok-markkinointisuunnitelma on tehty Canva-ohjelmalla, jolla on saatu markkinointisuunnitelmasta visuaalisesti selkeä ja käytännönläheinen. TikTok- markkinointisuunnitelma pohjautuu tietoperustaan ja toimeksiantajan toiveisiin ja tavoitteisiin.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi TikTok-markkinointisuunnitelma, joka on toimeksiantajalle valmis hyödynnettäväksi BoilEasen markkinointiin TikTokissa. TikTok markkinointisuunnitelma sisältää muun muassa arvot, mission, vision, SWOT-analyysin ja positiokartan. Toimeksiantaja pystyy soveltamaan TikTok-markkinointisuunnitelmaa myös muissa sosiaalisen median alustoissaan. Toimeksiantaja voi käyttää TikTok-markkinointisuunnitelmaa pohjana tuleville kampanjoilleen. TikTok-markkinointisuunnitelma on yhtenäinen kokonaisuus, jota myös muut pk-yritykset pystyvät soveltamaan omassa digimarkkinoinnissaan. TikTok- markkinointisuunnitelma on toimeksiantajan toiveiden mukaisesti käytännönläheinen ja helposti ymmärrettävä.
Opinnäytetyön tietoperusta käsittelee muun muassa TikTok-markkinointia sosiaalisessa mediassa ja markkinointisuunnitelmaa työkaluna. Markkinointisuunnitelman osalta perehdytään sen tärkeimpiin elementteihin kuten arvot, kohderyhmä, kilpailija-analyysi, missio ja visio. Tietoperustassa on myös tietoa muun muassa kohderyhmästä, vaikuttajamarkkinoinnista, algoritmista ja sen vaikutuksesta TikTokin sisällön näkyvyyteen. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa toteutettu TikTok-markkinointisuunnitelma on tehty Canva-ohjelmalla, jolla on saatu markkinointisuunnitelmasta visuaalisesti selkeä ja käytännönläheinen. TikTok- markkinointisuunnitelma pohjautuu tietoperustaan ja toimeksiantajan toiveisiin ja tavoitteisiin.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi TikTok-markkinointisuunnitelma, joka on toimeksiantajalle valmis hyödynnettäväksi BoilEasen markkinointiin TikTokissa. TikTok markkinointisuunnitelma sisältää muun muassa arvot, mission, vision, SWOT-analyysin ja positiokartan. Toimeksiantaja pystyy soveltamaan TikTok-markkinointisuunnitelmaa myös muissa sosiaalisen median alustoissaan. Toimeksiantaja voi käyttää TikTok-markkinointisuunnitelmaa pohjana tuleville kampanjoilleen. TikTok-markkinointisuunnitelma on yhtenäinen kokonaisuus, jota myös muut pk-yritykset pystyvät soveltamaan omassa digimarkkinoinnissaan. TikTok- markkinointisuunnitelma on toimeksiantajan toiveiden mukaisesti käytännönläheinen ja helposti ymmärrettävä.