Päivittäistavarakaupan markkinointi orgaanisilla Instagram-sisällöillä : opas Turun Osuuskaupalle
Siirilä, Taru (2025)
Siirilä, Taru
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817480
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817480
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millainen orgaaninen sisältö toimii päivittäistavarakaupan Instagramissa vuonna 2025. Tutkimuksen tulosten pohjalta tuotettiin opas toimeksiantaja Turun Osuuskaupan market-toimialan toimipaikkojen sisällöntuotannon tueksi. Toimeksiantaja toivoi alustan nykytilan kartoitusta, koska Instagram on Turun Osuuskaupan marketeille merkittävä markkinointikanava. Kartoitus oli hyödyllistä tehdä, sillä toimeksiantaja pohtii sisällöntuotantoon kohdennettavia resursseja.
Tutkimuksessa käytettiin menetelmänä vertailuanalyysia, jossa seurattiin ja tarkasteltiin kahden vertailukelpoisen hypermarketin sisällöntuotantoa neljän viikon ajan. Seurannassa tutkittiin tilien julkaisutahteja ja sisältöjen sitouttavuutta. Lähdeaineistoista ajantasaisimpaa tietoa saatiin Instagramin trendejä käsittelevistä verkkoartikkeleista.
Vertailuanalyysin tulosten ja lähdeaineistojen avulla saatiin tietoa siitä, miten usein ja millaista sisältöä päivittäistavarakauppojen kannattaa julkaista Instagram-tileilleen vuonna 2025, kun tavoitteena on vaikuttavan markkinoinnin tekeminen orgaanisilla sisällöillä ilman maksettua näkyvyyttä.
Tutkimuksessa käytettiin menetelmänä vertailuanalyysia, jossa seurattiin ja tarkasteltiin kahden vertailukelpoisen hypermarketin sisällöntuotantoa neljän viikon ajan. Seurannassa tutkittiin tilien julkaisutahteja ja sisältöjen sitouttavuutta. Lähdeaineistoista ajantasaisimpaa tietoa saatiin Instagramin trendejä käsittelevistä verkkoartikkeleista.
Vertailuanalyysin tulosten ja lähdeaineistojen avulla saatiin tietoa siitä, miten usein ja millaista sisältöä päivittäistavarakauppojen kannattaa julkaista Instagram-tileilleen vuonna 2025, kun tavoitteena on vaikuttavan markkinoinnin tekeminen orgaanisilla sisällöillä ilman maksettua näkyvyyttä.