Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

AV-kioskin toiminnan kehitys palvelumuotoilun prosessia käyttäen

Kantoluoto, Kasperi; Viertola, Jaana (2025)

Avaa tiedosto
Kantoluoto_Viertola.pdf (2.561Mt)
Lataukset: 


Kantoluoto, Kasperi
Viertola, Jaana
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817662
Tiivistelmä
AV-kioski on kalustovarasto, joka sijaitsee Tampereen ammattikorkeakoulun Mediapoliksen kampuksella. Nimensä mukaisesti se toimii kampuksella tutkinto-ohjelmiin järjestetyn kaluston varastona ja lainaamona. AV- ja kulttuurialoilla on paljon erikoiskalustoa. Av-kioskista löytyy tarvittavaa kalustoa tukemaan opiskelua ja valmistelemaan opiskelijoita ammattikentälle. AV-kioskin nykykäytännöissä on kuitenkin haasteita jotka vaikuttavat negatiivisesti käyttäjäkokemukseen sekä henkilökunnan työnkuvaan.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella AV-kioskin nykytilannetta palvelumuotoilun prosessia hyödyntäen, määritellä ongelmakohtia nykyisissä toimintamalleissa ja käytössä olevissa järjestelmissä. Lisäksi opinnäytetyöllä halutiin tutkia ja esitellä vaihtoehtoisia ratkaisuja ongelmakohtiin.

Opinnäytetyötä varten haastateltiin Tampereen ammattikorkeakoulun lehtoreita ja AV-kioskin työmestaria. Haastattelujen tarkoituksena oli saada tietoa henkilökunnan kokemista haasteista liittyen AV-kioskiin sekä mahdollisia kehitysehdotuksia.

Opinnäytetyötä varten teetettiin myös kysely Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelijoille, tarkoituksena kartoittaa heidän kokemuksiaan AV-kioskista ja sen toimintamalleista.

AV-kioskin nykykäytäntöihin tarvitaan muutoksia henkilökunnan vastuun tasaamisen kanssa. Nykyisellään toiminta pyörii liikaa yhden henkilön harteilla, joten ongelmat kasaantuvat nopeasti esimerkiksi sairastapauksissa. AV-kioskin sisältämästä kalustosta ei ole selattavissa olevaa kattavaa listaa, sillä varausjärjestelmä on hakuominaisuuksiltaan puutteellinen. Kyselyn mukaan asiakkaat tutkisivat mielellään kattavaa katalogia AV-kioskin sisältämästä kalustosta kuvineen ja käyttöohjeineen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste