Asiakaslähtöisen markkinointimateriaalin suunnittelu Luova Toimisto Krean palveluille
Pola, Olivia (2025)
Pola, Olivia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052917909
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052917909
Tiivistelmä
Luovat toimistot toimivat brändien kumppaneina sekä auttavat brändejä rakentamaan vahvan identiteetin, tavoittamaan kohdeyleisönsä ja erottumaan kilpailijoista aidosti vaikuttavalla tavalla. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Haaga-Helian Luova Toimisto Krealle asiakaslähtöinen markkinointimateriaali. Markkinointimateriaalia tullaan hyödyntämään myynnin sekä ostamisen helpottamiseksi ja ammattimaisen asiakasviestinnän sujuvoittamiseksi. Luova Toimisto Krea on Haaga-Helian markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoiden markkinointitoimisto. Krean toiminta perustuu siihen, että opiskelijat pääsevät tekemään yrityksien kanssa projekteja jo opiskeluaikana ja näistä saadut tulot käytetään heidän oppimisensa kehittämiseen, yhteisöllisyyden luomiseen sekä uusien työkalujen hankintaan.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen tuotos on toteutettu Luova toimisto Krealle toimeksiantona. Krea tarvitsee markkinointimateriaalia palveluidensa esittelyä varten ja sitä tullaan hyödyntämään myös uudessa asiakashankinnassa. Markkinointimateriaali sisältää perustiedot yrityksestä, palveluiden kuvaukset ja muutaman esimerkin onnistuneista projekteista referenssinä. Opinnäytetyön tietoperusta käsittelee asiakaslähtöistä palveluiden asiakaslähtöistä muotoilua sekä palvelumuotoilun prosessia. Tietoperusta sisältää myös kohderyhmän määrittelemisen, 4P-mallin, brändin identiteetin, äänensävyn sekä visuaalisen ilmeen. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus koostuu markkinointimateriaalin rakentamisesta Krealle. Työ toteutettiin keväällä 2025 ja eteni suunnitelman mukaisesti. Työ saavutti tavoitteensa, ja Krea sai käyttöönsä asiakaslähtöisesti tuotetun markkinointimateriaalin.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen tuotos on toteutettu Luova toimisto Krealle toimeksiantona. Krea tarvitsee markkinointimateriaalia palveluidensa esittelyä varten ja sitä tullaan hyödyntämään myös uudessa asiakashankinnassa. Markkinointimateriaali sisältää perustiedot yrityksestä, palveluiden kuvaukset ja muutaman esimerkin onnistuneista projekteista referenssinä. Opinnäytetyön tietoperusta käsittelee asiakaslähtöistä palveluiden asiakaslähtöistä muotoilua sekä palvelumuotoilun prosessia. Tietoperusta sisältää myös kohderyhmän määrittelemisen, 4P-mallin, brändin identiteetin, äänensävyn sekä visuaalisen ilmeen. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus koostuu markkinointimateriaalin rakentamisesta Krealle. Työ toteutettiin keväällä 2025 ja eteni suunnitelman mukaisesti. Työ saavutti tavoitteensa, ja Krea sai käyttöönsä asiakaslähtöisesti tuotetun markkinointimateriaalin.