Lyhytelokuvien levityksen tavoitteet : ja kuinka niihin päästään?
Kovanen, Emilia (2025)
Kovanen, Emilia
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817671
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817671
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä on tarkasteltu elokuvien levitystä ja markkinointia keskeisenä osana elokuvatuotantoa, sekä vastattu kysymyksiin mitä on elokuvan levitys, millaisia tavoitteita lyhytelokuvan levitykselle voidaan asettaa ja kuinka asetettuihin tavoitteisiin päästään? Lähdemateriaalina opinnäytetyössä on käytetty laajasti muiden ansioituneita opinnäytetöitä, alan kirjallisuutta ja digitaalisia lehtiartikkeleita. Opinnäytetyön yhteenveto on se, että vaikka mikään yksittäinen tekijä ei varsinaisesti takaa teoksen menestystä, on lyhytelokuvan levitykseen olemassa monia mahdollisuuksia oikeanlaisen markkinoinnin avulla. This thesis examines film distribution and marketing as a central part of film production, and addresses the questions: What is film distribution, what kind of goals can be set for short film distribution, and how can these goals be achieved? The primary sources for this thesis include extensively utilized theses by other accomplished students, industry literature, and digital magazine articles. The summary of the thesis is that although no single factor guarantees a work's success, there are many opportunities for distributing short films through proper marketing.