Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkuusprosessin laadinta projektinhallinta – ja prosessikuvausmenetelmien avulla : tekoäly liiketoiminnan kasvattajana

Rautanen, Heli (2025)

 
Avaa tiedosto
Rautanen_Heli.pdf (1.286Mt)
Lataukset: 


Rautanen, Heli
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060118914
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli suunnitella pk-kokoiselle markkinointitoimistolle asiakkuusprosessi hyödyntäen projektinhallintamenetelmiä ja prosessikuvauksia sekä tarkastella tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvun tukemisessa. Tutkimuksen lopputuloksena kehitetty asiakkuusprosessi on monistettavissa ja mukautettavissa erilaisten asiakasyritysten tarpeisiin.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, ja aineisto kerättiin puolistrukturoitujen haastattelujen avulla valituilta asiakasyrityksiltä. Haastatteluiden analyysin pohjalta luotiin asiakkuusprosessin kuvaus, jossa yhdistyvät projektinhallinnan keskeiset menetelmät sekä asiakaslähtöinen toimintamalli. Lisäksi työssä kartoitettiin tekoälyn hyödyntämismahdollisuuksia markkinointitoimiston liiketoiminnan tukena ja kehittäjänä.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että paikallisuus, syvällinen asiakasymmärrys muodostavat pk-markkinointitoimistojen keskeisen kilpailuedun. Tekoälyn hyödyntäminen nähtiin merkittävänä apuna erityisesti rutiinitehtävien automatisoinnissa sekä luovien prosessien tukemisessa.
 
The aim of this study was to design a customer relationship management (CRM) process for a small to medium-sized marketing agency by utilizing project management methods and process descriptions, as well as to explore the opportunities offered by artificial intelligence (AI) in supporting business growth.

The research was conducted as a qualitative study, and the data was collected through semi-structured interviews with selected client companies. Based on the analysis of the interview data, a CRM process description which was created, combining key project management methods with a customer-oriented operational model. Additionally, the study explored the potential of utilizing AI to support and develop the marketing agency’s business operations.

The results of the study indicate that local presence and deep customer understanding form is a key competitive advantage for small marketing agencies. The utilization of AI is seen as a significant aid, particularly in automating routine tasks and supporting creative processes.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste