Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Designing and developing an online platform for learning react and vite for beginners : cases: user-centered data collection: integrating surveys and user stories in interviews

Khider Ismail, Bakhtiar (2025)

 
Avaa tiedosto
KhiderIsmail_Bakhtiar.pdf (7.156Mt)
Lataukset: 


Khider Ismail, Bakhtiar
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/urn:nbn:fi:amk-202505241234
Tiivistelmä
Learning new tech skills is challenging for beginners, particularly in self-directed environments. Many online platforms have complex interfaces, unstructured materials, and overwhelmingly advanced concepts. This study identifies key difficulties for novices and explores solutions, using React and Vite as case studies to optimize platform accessibility and usability.

Data was collected from students experienced in formal coursework, online learning, and self-study (e.g., tutorials, documentation, forums). Interviews with 10–15 learners (Group B) and first-/second-year students (Group A) revealed critical obstacles and desired platform features.

A survey with binary, multiple-choice, and value-based questions assessed prior knowledge, skill levels, and learning preferences. Based on the findings a proposed platform design with an intuitive interface, structured paths, and beginner-focused tools. The final solution integrates user insights to foster engagement, helping learners build React/Vite applications more confidently and efficiently.
 
Uusien teknisten taitojen oppiminen on haastavaa aloittelijoille, etenkin itseohjautuvassa ympäristössä. Monilla verkkoalustoilla on monimutkaisia käyttöliittymiä, rakenteettomia materiaaleja ja ylivoimaisesti edistyneitä konsepteja. Tämä tutkimus tunnistaa aloittelijoiden keskeisiä ongelmia ja etsii ratkaisuja käyttämällä Reactia ja Vitea tapaustutkimuksina alustan saavutettavuuden ja käytettävyyden optimoimiseksi.

Tietoja kerättiin opiskelijoilta, joilla on kokemusta muodollisesta kurssityöstä, verkko-oppimisesta ja itseopiskelusta (esim. opetusohjelmat, dokumentaatio, foorumit). Haastattelut 10–15 oppijan (ryhmä B) ja ensimmäisen/toisen vuoden opiskelijoiden (ryhmä A) kanssa paljastivat kriittisiä esteitä ja haluttuja alustan ominaisuuksia.

Binääri-, monivalintakysymyksillä ja arvopohjaisilla kysymyksillä tehdyssä kyselyssä arvioitiin aiempaa tietoa, taitotasoa ja oppimismieltymyksiä. Löydökset saivat pohjan ehdotettuun alustan suunnitteluun, jossa oli intuitiivinen käyttöliittymä, jäsennellyt polut ja aloittelijakeskeiset työkalut. Lopullinen ratkaisu yhdistää käyttäjien näkemyksiä sitoutumisen edistämiseksi, mikä auttaa oppijoita rakentamaan React/Vite-sovelluksia itsevarmemmin ja tehokkaammin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste