Padel Club Kokkolan asiakastyytyväisyyskysely
Typpö, Lauri (2025)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060219246
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060219246
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Padel Club Finland Oy:n Kokkolan toimipiste. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää padelhallin asiakkaiden asiakastyytyväisyyden nykytila. Tutkimuksessa kysyttiin asiakkaiden kokemuksia koskien koko pelitapahtumaa. Tarkoituksena oli kyselytutkimuksen avulla selvittää asiakastyytyväisyys.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä sekä asiakaskokemusta. Työssä käsiteltiin myös markkinoinnin peruskäsitteitä. Lisäksi työn teoriaosuudessa kerrottiin padelista lajina, sen historiasta sekä lajin kehityksestä Suomessa. Lähteinä työssä käytettiin asiakaskokemukseen, markkinointiin sekä asiakastyytyväisyyteen liittyvää kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tutkimusosion asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin verkkokyselynä Webropolia käyttäen. Kyselyyn oli mahdollista vastata QR- koodin kautta ja sitä mainostettiin A4 mainoksilla padelhallilla sekä lisäksi hallin henkilökunnan toimesta yrityksen sosiaalisen median kanavilla. Kyselyyn saatiin yhteensä 65 vastausta.
Kyselyn tulokset olivat kaiken kaikkiaan hyvin positiiviset. Henkilökunnan sekä itse padelhallin toimintaan asiakkaat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä. Suurimmat kehityskohteet koskivat padelhallin tien sekä pihan kuntoa. Avointen kysymysten vastauksista nousi useita kehitysideoita ja parannusehdotuksia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä sekä asiakaskokemusta. Työssä käsiteltiin myös markkinoinnin peruskäsitteitä. Lisäksi työn teoriaosuudessa kerrottiin padelista lajina, sen historiasta sekä lajin kehityksestä Suomessa. Lähteinä työssä käytettiin asiakaskokemukseen, markkinointiin sekä asiakastyytyväisyyteen liittyvää kirjallisuutta.
Opinnäytetyön tutkimusosion asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin verkkokyselynä Webropolia käyttäen. Kyselyyn oli mahdollista vastata QR- koodin kautta ja sitä mainostettiin A4 mainoksilla padelhallilla sekä lisäksi hallin henkilökunnan toimesta yrityksen sosiaalisen median kanavilla. Kyselyyn saatiin yhteensä 65 vastausta.
Kyselyn tulokset olivat kaiken kaikkiaan hyvin positiiviset. Henkilökunnan sekä itse padelhallin toimintaan asiakkaat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä. Suurimmat kehityskohteet koskivat padelhallin tien sekä pihan kuntoa. Avointen kysymysten vastauksista nousi useita kehitysideoita ja parannusehdotuksia.