Käyttäjäkokemusten arviointi : case: Etävalvontaratkaisu hoitotyön tueksi
Backlund, Anna (2025)
Backlund, Anna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420118
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420118
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli muotoilla käyttäjäkokemusten arviointia kuvaava palvelukuvaus ja määritellä palveluprosessi osaksi Turun ammattikorkeakoulun Liikuntalaboratorion yrityksille suunnattua palvelukokonaisuutta sekä testata siihen sisältyvää palvelulupausta tuotekehitysyrityksessä. Opinnäytetyön toteutettiin osana Liikunnan ja Ruoan testialustapalvelu -hanketta.
Käyttäjäkokemusten arviointimenettelyn muotoilu eteni seuraavien vaiheiden kautta: arviointimenettelyn alustava suunnittelu, testaaminen ja testaamisesta saadun palautteen ja kokemuksen kautta menettelytavan viimeistely. Kehitetyn arviointimenettelyn toimivuutta testattiin aidossa tuotekehitysyrityksen osoittamassa ympäristössä ympärivuorokautista hoitoa tarjoavassa hoivakodissa.
Testauksen perusteella viimeisteltiin käyttäjäkokemusten arviointimenettelyn palvelukuvaus, joka julkaistaan Liikunnan ja ruoan palvelualustan interaktiivisilla nettisivuilla digitaalisen esitteen muodossa sekä palvelualustan asiakkaille ja asiakasneuvojille suunnatussa esitteessä. The goal of this thesis was to formulate a service description that describes the evaluation of user experiences and to define the service process as part of the service complex of the Exercise Laboratory of Turku University of Applied Sciences aimed at companies and to test the service promise included in a product development company. The thesis was carried out as part of the Exercise and Food test platform service project.
The design of the user experience evaluation procedure proceeded through the following steps: preliminary design of the evaluation procedure, testing and finalizing the procedure through the feedback and experience gained from the testing. The functionality of the developed evaluation procedure was tested in a genuine environment provided by the product development company in a nursing home offering round-the-clock care.
Based on the testing the service description of the user experience evaluation procedure was finalized, which will be published on the interactive websites of the Exercise and Food test platform in the form of a digital brochure and in a brochure aimed at customers and customer advisors of the service platform.
Käyttäjäkokemusten arviointimenettelyn muotoilu eteni seuraavien vaiheiden kautta: arviointimenettelyn alustava suunnittelu, testaaminen ja testaamisesta saadun palautteen ja kokemuksen kautta menettelytavan viimeistely. Kehitetyn arviointimenettelyn toimivuutta testattiin aidossa tuotekehitysyrityksen osoittamassa ympäristössä ympärivuorokautista hoitoa tarjoavassa hoivakodissa.
Testauksen perusteella viimeisteltiin käyttäjäkokemusten arviointimenettelyn palvelukuvaus, joka julkaistaan Liikunnan ja ruoan palvelualustan interaktiivisilla nettisivuilla digitaalisen esitteen muodossa sekä palvelualustan asiakkaille ja asiakasneuvojille suunnatussa esitteessä.
The design of the user experience evaluation procedure proceeded through the following steps: preliminary design of the evaluation procedure, testing and finalizing the procedure through the feedback and experience gained from the testing. The functionality of the developed evaluation procedure was tested in a genuine environment provided by the product development company in a nursing home offering round-the-clock care.
Based on the testing the service description of the user experience evaluation procedure was finalized, which will be published on the interactive websites of the Exercise and Food test platform in the form of a digital brochure and in a brochure aimed at customers and customer advisors of the service platform.