Varainhankinnan assistentin työssä kehittyminen
Toikka, Rebekka (2025)
Toikka, Rebekka
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420233
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420233
Tiivistelmä
Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä paneudutaan varainhankinnan työhön Kuurojen Liitossa sekä henkilökohtaiseen ammatilliseen kehittymiseen. Työ suoritettiin kahdeksan viikon aikana ja siinä paneudutaan myös ajan- ja stressinhallinnan sekä kokous- sekä sosiaalisten taitojen karttumiseen harjoittelujakson aikana. Taitojen karttuminen käsitellään henkilökohtaisen kokemuksen kautta, joka ajoittui useamman viikon ajalle keväällä 2025.
Työ toteutettiin päiväkirjan omaisella menetelmällä, jossa viikoittaiset oppimiset on analysoitu ja niissä on seurattu oman toiminnan kehittymistä. Työssä osallistuin aktiivisesti tulevan Kuurojen Liiton liittokokouksen valmisteluihin, lahjoittajien tietojen käsittelyyn ja kampanjoiden sisällön tuottamiseen.
Tietoperustana käytettiin työelämään opastavia E-kirjoja ja aiheesta kirjoitettuja artikkeleja, sekä kokeneiden organisaation työntekijöiden opastusta. Keskeisenä järjestelmänä varainhankinnassa käytettiin asiakastietojen hallintajärjestelmää, joka tässä tapauksessa on Salesforce (CRM).
Varainhankinta edellyttää erityisesti viestinnän, pitkäjänteisyyden ja toimivan suhdeverkoston rakentamista sekä ylläpitämistä. Päätelmänä todettiin, että työjakso soveltuu hyvin sekä ammatillisen osaamisen että itseluottamuksen laajentamiseen. Viikoittainen analysointi ja pohdinta toimii hyvin myös itsereflektoinnin tukena ja siitä oppimisena.
Työ toteutettiin päiväkirjan omaisella menetelmällä, jossa viikoittaiset oppimiset on analysoitu ja niissä on seurattu oman toiminnan kehittymistä. Työssä osallistuin aktiivisesti tulevan Kuurojen Liiton liittokokouksen valmisteluihin, lahjoittajien tietojen käsittelyyn ja kampanjoiden sisällön tuottamiseen.
Tietoperustana käytettiin työelämään opastavia E-kirjoja ja aiheesta kirjoitettuja artikkeleja, sekä kokeneiden organisaation työntekijöiden opastusta. Keskeisenä järjestelmänä varainhankinnassa käytettiin asiakastietojen hallintajärjestelmää, joka tässä tapauksessa on Salesforce (CRM).
Varainhankinta edellyttää erityisesti viestinnän, pitkäjänteisyyden ja toimivan suhdeverkoston rakentamista sekä ylläpitämistä. Päätelmänä todettiin, että työjakso soveltuu hyvin sekä ammatillisen osaamisen että itseluottamuksen laajentamiseen. Viikoittainen analysointi ja pohdinta toimii hyvin myös itsereflektoinnin tukena ja siitä oppimisena.