Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Influence of Finnish Culture on the Success of Luxury Brands : Case Michael Kors

Halme, Mari; Rissanen, Amanda (2015)

 
Avaa tiedosto
Halme_Mari_Rissanen_Amanda Thesis.pdf (1.577Mt)
Lataukset: 


Halme, Mari
Rissanen, Amanda
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504224732
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli määrittää, miten suomalaisen kulttuurin tekijät vaikuttaisivat mahdollisen Michael Korsin jälleenmyyntiliikkeen menestykseen Suomessa. Tavoitteena oli lisäksi selvittää, miten Michael Kors -brändin imago ja sen vastaanotto vaikuttaa suomalaisten kulutuskäyttäytymiseen ja brändin vastaanottavuuteen Suomessa.

Tutkimusmenetelmä oli sekä kvalitatiivinen (laadullinen) että kvantitatiivinen (määrällinen). Aineisto kerättiin tekemällä sähköpostihaastattelu suomalaiselle Michael Kors -brändin jälleenmyyjälle sekä online-kysely suomalaisille muotibloggareille, joiden blogit julkaistaan Indiedays.com-blogiportaalissa. Kerätyn aineiston tarkoituksena oli luoda parempi ymmärrys Suomesta markkinaalueena sekä Michael Kors -brändin mahdollisuuksista menestyä Suomessa. Kyselyn ja haastattelun tulokset analysoitiin opinnäytetyön tietoperustan sekä teorioista saavutettujen näkökulmien kanssa.

Tutkimuksen tulokset osoittivat useita erilaisia tekijöitä suomalaisessa kulttuurissa, jotka voivat vaikuttaa Suomen puoleensavetävyyteen markkina-alueena luksusbrändeille, erityisesti Michael Kors -brändille. Tulokset kuitenkin osoittivat, että suomalaisten kuluttajien luksustuotteiden kulutustottumukset ovat muuttumassa myönteiseen suuntaan. Tulosten avulla voitiin myös määrittää, miten erinäiset kulttuuriset tekijät vaikuttavat Michael Kors -brändin johtamiseen ja markkinointitoimintoihin Suomessa. Esitettyjen suositusten tarkoituksena on tarjota ratkaisuja Michael Kors -brändille, jotta se voi voittaa mahdolliset haasteet menestyäkseen Suomen markkinaalueella. Lisäksi, muut luksusbrändit voivat myös hyödyntää ja soveltaa esitettyjä suosituksia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste