• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Generation Y as an emerging customer segment in hotels : Case: Hotel Yöpuu

Sahivaara, Sonja (2015)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Sahivaara_Sonja.pdf (2.028Mt)
Lataukset: 


Sahivaara, Sonja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504214701
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli saada selville mitä Y-sukupolvi haluaa hotellipalveluilta ja kuinka Hotelli Yöpuu voisi kehittää palveluitaan saatujen tulosten mukaan.
Tutkimuksen teoreettinen tausta käsittää kuvailun Y-sukupolvesta, kulutuskäyttäytymisen matkailu-alalla, majoitusalan trendit ja kulutusprosessin majoitusalalla. Tutkimuksen empiirinen aineisto koostuu kahdesta puolistrukturoidusta teemahaastattelusta ja tutkimusmenetelmä on kvalitatiivinen. Ensimmäinen haastattelu oli suunniteltu Y-sukupolven edustajille, kun taas toisessa haastattelussa haluttiin selvittää mitä hotellien työntekijät ajattelevat Y-sukupolven haluavan hotellipalveluilta ja millaisena heidän kulutuskäyttäytyminen nähdään. Ensimmäinen haastattelu suoritettiin 31:lle Y-sukupolven edustajalle, ja toinen haastattelu suoritettiin kahdelle hotellityöntekijälle.
Johtopäätöksenä voidaan todeta että Y-sukupolvelle on hyvin tärkeää saada muiden mielipide ennen ostopäätöksen tekemistä, mutta ostamisprosessin halutaan taas olevan mahdollisimman nopeaa ja helppoa. Y-sukupolvi haluaa ripauksen luksusta hotelleilta, mutta mieluiten kohtuulliseen hintaan. Internetsukupolvi luottaa vahvasti internet-arvosteluihin hotelleista, lukevat matkablogeja, käyttävät varaussivustoja ja ennen kaikkea osaavat vaatia hyvää palvelua ja kirjoittavat herkästi oman mielipiteensä hotelleista sellaisille internetsivustoille kuten Tripadvisoriin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus