Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Serverless Game Leaderboard System: Unreal & Web Integration

OSMAN, BILAL (2025)

Avaa tiedosto
Osman_Bilal.pdf (5.228Mt)
Lataukset: 


OSMAN, BILAL
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520852
Tiivistelmä
The thesis created and implemented a cloud leaderboard system using Microsoft Azure for an Unreal Engine game. Using serverless Azure Functions as the backend, it scaled dynamically with player traffic, and scores were stored efficiently using MongoDB Atlas. A React frontend served real-time leaderboards via a RESTful API consumed utilizing Unreal Engine's HTTP module.

Deployed as an Azure Static Web App, the system met its goals of scalable game telemetry and reusable architecture. Challenges included maintaining responsive APIs and synchronizing game-side HTTP requests with cloud asynchronous operations. The result is a functional prototype that reduces reliance on centralized servers and enables analyticsdriven game development in the future.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste