Digitaalinen infotaulu kuntamarkkinoinnin kanavana
Kokko, Petra (2025)
Kokko, Petra
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060621045
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060621045
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin osana toimeksiantajan (Ylöjärven kaupungin tekniikka- ja ympäristöosasto) kehitysprojektia, jossa toimeksiantajan käyttöön otettiin uusi digitaalinen kuntamarkkinoinnin kanava, digitaalinen infotaulu. Kehitysprojektin taustalla oli tarve laajentaa alun perin kunnallisteknisen suunnittelun nähtävillä olevien katusuunnitelmien esittämiseen hankitun näytön käyttöä. Kehitysprojektin tavoitteeksi asetettiin kuntamarkkinoinnin toteuttaminen keskeisellä paikalla sijaitsevan digitaalisen infotaulun avulla.
Opinnäytetyön tavoitteena oli muodostaa kattava kokonaiskuva kehitysprojektista sekä tukea digitaalisen infotaulun käyttöä kuntamarkkinoinnin toteuttamisessa keskeisellä paikalla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tukimateriaali digitaalisen infotaulun käytön kehittämiseksi sekä sisällön monipuolistamiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena luotiin digitaaliseen infotauluun liittyvän viestinnän ja ideoinnin sujuvoittamiseksi Teams-kanava. Sisäisen kyselytutkimuksen tuloksena saatiin neljä (4) ideaa, jotka voidaan toteuttaa tekniikka- ja ympäristöosaston omia resursseja käyttäen. Lisäksi sisäisen kyselytutkimuksen toteuttamisen yhteydessä syntyi myös ajatus jatkotutkimuksesta, joka voitaisiin toteuttaa asiakaskyselynä.
Lopullisena tuotoksena opinnäytetyön tekijän huomioiden pohjalta luotiin huoneentaulu asioista, jotka suositellaan ottamaan huomioon uutta kuntamarkkinoinnin kanavaa suunnitellessa tai perustettaessa. Myös valmista opinnäytetyötä voidaan hyödyntää tukimateriaalina uutta kuntamarkkinoinnin kanavaa perustettaessa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli muodostaa kattava kokonaiskuva kehitysprojektista sekä tukea digitaalisen infotaulun käyttöä kuntamarkkinoinnin toteuttamisessa keskeisellä paikalla. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa tukimateriaali digitaalisen infotaulun käytön kehittämiseksi sekä sisällön monipuolistamiseksi.
Opinnäytetyön tuloksena luotiin digitaaliseen infotauluun liittyvän viestinnän ja ideoinnin sujuvoittamiseksi Teams-kanava. Sisäisen kyselytutkimuksen tuloksena saatiin neljä (4) ideaa, jotka voidaan toteuttaa tekniikka- ja ympäristöosaston omia resursseja käyttäen. Lisäksi sisäisen kyselytutkimuksen toteuttamisen yhteydessä syntyi myös ajatus jatkotutkimuksesta, joka voitaisiin toteuttaa asiakaskyselynä.
Lopullisena tuotoksena opinnäytetyön tekijän huomioiden pohjalta luotiin huoneentaulu asioista, jotka suositellaan ottamaan huomioon uutta kuntamarkkinoinnin kanavaa suunnitellessa tai perustettaessa. Myös valmista opinnäytetyötä voidaan hyödyntää tukimateriaalina uutta kuntamarkkinoinnin kanavaa perustettaessa.