Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointisuunnitelma pienyritykselle

Vuorinen, Luukas (2025)

 
Avaa tiedosto
Vuorinen_Luukas.pdf (842.1Kt)
Lataukset: 


Vuorinen, Luukas
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520771
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyö tavoitteena oli kehittää Villavuori lankastudion digitaalista markkinointia ja luoda konkreettinen markkinointisuunnitelma, jota yrityksen on helppo hyödyntää tulevaisuudessa. Villavuori on 2023 perustettu pieni perheyritys, joka on erikoistunut itse käsin värjättyihin lampaan villalankoihin ja niiden myymiseen. Villavuoren kaikki langat ovat täysin kotimaisia. Yritys toimii pienillä resurssilla ja yrityksen markkinointi on ollut satunnaista. Aiemmin myynti on tapahtunut myyntipisteillä, mutta nyt yritys on avannut joulukuussa 2023 verkkokaupan ja markkinointisuunnitelman on tarkoitus lisätä verkkokaupan myyntiä.

Työn teoriaosuudessa avataan digitaalisen markkinoinnin keskeisiä osa-alueita pienyrityksen näkökulmasta, kuten sosiaalisenmedian markkinointi, hakukoneoptimointi (SEO), markkinointikanaviin, kohderyhmään ja resursseihin. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista haastattelua haastatellen villavuoren yrittäjää. Haastatellussa selvitettiin yrittäjän näkemyksiä yrityksen nykytilasta, tavoitteista ja kehityskohteista digitaalisessa markkinoinnissa. Vastaukset osoittivat villavuoren markkinointi olleen epäsäännöllistä ja markkinoinnin nykyiset resurssit ovat vähäiset.

Työn kehitysideana on aikataulutettu digitaalisen markkinoinnintaulukko, joka sisältää konkreettisen sisältösuunnitelman. Kehitysidea perustuu Villavuoren yrittäjän haastattelussa esiin nousseisiin markkinoinnin kehityskohteisiin. Keskeisimmiksi kehitysehdotuksiksi nousivat säännöllisen sisällön tuottaminen sosiaaliseen mediaan aikataulutettuna, asiakkaiden sitouttaminen jälkimarkkinoinnin avulla ja sesonkien hyödyntäminen markkinoinnissa.

Opinnäytetyö tarjoaa villavuorelle konkreettisia markkinoinnin keinoja digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen. Työ on tehty helposti ymmärrettävästi ja toteutettavissa. Myös Villavuoren kaltaiset pienyritykset, jotka pyrkivät kasvattamaan yrityksen näkyvyyttä ja verkkokaupan myyntiä voivat hyödyntää opinnäytetyön kehitysideaa. Työ osoittaa digitaalisen markkinoinnin ei tarvitse olla monimutkaista, eikä sitä tarvitse tehdä aina suurilla budjeteilla vaan että myös pienemmillä budjeteilla voidaan saada kustannustehokasta markkinointia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste