Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma tanssistudiolle

Pullinen, Jessika (2025)

 
Avaa tiedosto
Pullinen_Jessika.pdf (2.940Mt)
Lataukset: 


Pullinen, Jessika
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060621116
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoitus oli tukea oman yritykseni perustamiseen liittyvän toiminnan markkinointia. Keskeisin tavoite tällä opinnäytetyöllä on kuvata, mitä huomioita uuden yrittäjän tulee ottaa huomioon markkinoidessaan uutta toimintaansa, mitä asioita tulee tarkentaa ja selkeyttää, jotta perustettavan yrityksen liiketoiminta olisi mahdollisimman kannattavaa.
Opinnäytetyön teoriaviitekehyksessä keskitytään strategiseen markkinointisuunnitelmaan, jossa sitä kuvataan teoreettisten näkökohtien avulla. Teoriaviitekehyksessä keskitytään ensin nykytilaan eli hahmotetaan millainen toiminta-alusta uudella yrityksellä on. Tämän jälkeen määritellään kohderyhmä ja asiakasprofiilit, jotta saadaan mahdollisimman selkeä kuva siitä, mikä on potentiaalisin asiakaskunta uudelle yritystoiminnalle.
Opinnäytetyössä käydään läpi yrityksen markkinointitavoitteet ja palvelukonsepti sekä esitellään toimintaan liittyvät palvelut huomioiden nykytilanteen ja tulevaisuuden mahdollisuudet.
Tanssialan yrittäminen on lähialueella jonkin verran kilpailtua, mutta kohdistamalla toiminta tietylle asiakasryhmälle ja keskittymällä puhtaasti haluttuihin nykytrendeihin, voidaan uudella palvelukokonaisuudella saada toivottua uutta asiakaskuntaa lähialueelta.
Opinnäytetyönä laaditussa markkinointisuunnitelmassa on lähdetty siitä, millainen toimintaympäristö on huomioiden kilpailijat ja markkinat alueella. Tätä kautta voidaan hahmottaa olemassa olevat heikkoudet ja vahvuudet ja kehittää toiminnan kannattavuutta huomioiden ne osa-alueet, joihin tulee keskittyä ja joita tulee parantaa.
Yhtiökumppanin kanssa rakennettava uusi yritystoiminta tullaan perustamaan osakeyhtiömuotoisena ja yksi tärkeimmistä osa-alueista on määrittää selkeä markkinointisuunnitelma. Opinnäytetyölle asetetut tavoitteet on saavutettu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste