Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Streamlining student information services in Hämeenlinna with an AI Chatbot

Tran, Duy Huynh An (2025)

 
Avaa tiedosto
Tran_Duy_Huynh_An.pdf (2.184Mt)
Lataukset: 


Tran, Duy Huynh An
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060621113
Tiivistelmä
This thesis presents a latest trending technologies approach to improve the traditional customer support service system of Hämeenlinna city and HAMK University by using N8N cloud platform service alongside enterprise data. The current system lacks centralized information which students can easily find all needed information, making the process confusing and inconvenient. On top of that, the system does not offer personalized feedback or guidance, which means some important information still miss out and users leaving with a negative experience.

To tackle these problems, the thesis focuses on developing a chatbot with ChatGPT style interaction. The solution combines the capabilities of N8N cloud platform and OpenAI model to create a smart, helpful customer support assistant. The thesis describes how the chatbot is structured and explains the key features of the application. The method for designing the chatbot's prompt to ensure accurate responses will also be discussed here.

The thesis goes on to outline the technical steps needed to connect the OpenAI model with Pinecone Vector Store and how to optimize these tools in N8N Cloud Platform. Several tests are also carried out by asking different types of questions to check how well the chatbot performs.

After testing and deploying the chatbot, the results show that it can handle more flexible, open-end tasks like giving personalized advice and provide suggestion information. As a results, the chatbot proves to be a valuable tool that can support students throughout the customer support process and make user experience more efficient and user-friendly.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste