Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalaute vammaispalvelun johtamisen tukena : kehittämissuunnitelma Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueelle.

Jaskari, Piia (2025)

 
Avaa tiedosto
Jaskari_Piia.pdf (891.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Jaskari, Piia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921571
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakaspalautteen hyödyntäminen vammaispalveluiden johtamisen tukena Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella. Tarkoituksena oli selvittää, miten asiakaspalautetta voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä ja johtamisessa sekä tunnistaa kehittämistarpeet palautteen systemaattisen hyödyntämisen edistämiseksi. Työn tavoitteena oli tuottaa kehittämissuunnitelma, joka perustuu vammaispalvelujen esihenkilöiltä kerättyyn kyselyaineistoon.

Opinnäytetyön tietoperusta koostui asiakaslähtöisyyden, asiakaskokemuksen ja tietojohtamisen keskeisistä käsitteistä. Tutkimus toteutettiin kehittämistutkimuksen lähestymistavalla, ja aineisto kerättiin sähköisellä kyselyllä vammais-palvelujen esihenkilöiltä (n=21). Aineisto sisälsi sekä määrällistä että laadullista tietoa, joka analysoitiin tilastollisesti ja teemoittelun avulla.

Tuloksissa korostui asiakaspalautteen keruun monipuolistaminen ja palaut-teen jalkauttaminen osaksi organisaation arkea. Kehittämissuunnitelmassa esitetään toimenpiteitä asiakaspalautteen systemaattiseen hyödyntämiseen, tiedolla johtamisen vahvistamiseen sekä palvelujen laadun ja asiakaskokemuksen parantamiseen.

Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää vammaispalvelujen asiakaskokemuksen kehittämisessä sekä organisaation eri tasojen toiminnan tukemisessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste