Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The Emotionally Intelligent Connection: How Customer Encounters on Social Media Shape Brand Image

Leinonen, Satu (2025)

Avaa tiedosto
Leinonen_Satu.pdf (1.487Mt)
Lataukset: 


Leinonen, Satu
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921777
Tiivistelmä
In the digital age, where online interactions shape consumer behaviour significantly, brands are more often turning to an emotionally intelligent communication strategy to build stronger customer relationships. This thesis explores the importance of brands' emotionally intelligent responses on social media and how they affect customers' perceptions of brand image, loyalty and engagement. Drawing on the emotional intelligence theories of Goleman and Boyatzis (2017), this study examines how empathy, authenticity and emotional intelligence in brand communication influence consumer trust and brand loyalty.

The study used a mixed-methods approach, with data collected through an online survey distributed to people who have interacted with brands on social media. Results show that emotional responses enhance brand perception, customer engagement and brand loyalty. However, the study also highlights that the level of emotionally intelligent responses varies in brand communication, with some responses failing to generate the desired emotional response.

The study highlights the need for brands to improve their emotionally intelligent communication strategies and ensure that online communication is empathetic, genuine and personal. The thesis offers useful insights into how brands can strategically leverage emotionally intelligent communication to build stronger and more meaningful customer relationships and increase long-term brand loyalty and engagement in a competitive digital marketplace.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste