Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Promoting Cultural Tourism in India Case Study the Ganesh Festival in Maharashtra

Gupta, Sanjay (2025)

 
Avaa tiedosto
Gupta_Sanjay.pdf (577.7Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Gupta, Sanjay
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921849
Tiivistelmä
This study explores the role of the Ganesh Festival in Maharashtra as a key element in promoting cultural
tourism in India. The festival, which is celebrated with great enthusiasm, attracts thousands of tourists each
year, both from within India and abroad. By focusing on the vibrant cultural, religious, and social as-pects of
the festival, the paper examines how events like the Ganesh Festival contribute to the local economy, en
courage tourism, and preserve traditional practices. The study also highlights the challenges and opportuni
ties for tourism growth in the region. It suggests ways to enhance the festival’s potential to attract more
visitors while ensuring that the local culture and environment are respected. Ultimately, the paper shows
how cultural events, such as the Ganesh Festival, play a role in India's tourism industry and in showcasing
the country’s rich heritage through Marketing promotion. Marketing promotion tools like social media, ad
vertisement helps for promoting cultural tourism.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • The implications of culture in business and the Cultural dimensions of Finland and India : A study of cultural Dimensions 

    Lindholm, Kristian (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
    The purpose of the thesis is to examine the implications of culture in business. The thesis makes use of the most popular theoretical frameworks in the field, namely the cultural dimensions where data has been chiefly ...
  • Role of Culture in Everyday Work Interaction and Adaptation to Russian Environment : Differences in values, culture and business culture Finnish expatriates should be aware of 

    Vehviläinen, Tarmo (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)
    This bachelor’s thesis is a study of national cultures, business cultures and business practices differences between Finland and Russia. It was targeted to aid Finnish expatriates already in - or about to move to Russia. ...
  • The Role of Cultural Intelligence in Facilitating Tacit Knowledge Sharing in ICT Organisations in Vietnam : exploring the role of motivational cultural intelligence and behavioural cultural intelligence 

    Nguyen Thi, Van (2024)
    Vietnam's rapidly growing ICT sector plays a pivotal role in the country's economic development and global integration, attracting a diverse and multicultural workforce. This diversity underscores the importance of cultural ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste