Verkkokaupan parantaminen : asiakaskokemuksen sekä konversion näkökulmasta (KiekkoKingi)
Kanervavuori, Kasper (2025)
Kanervavuori, Kasper
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921744
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921744
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää KiekkoKingin verkkokauppaa asiakaskokemuksen ja konversion näkökulmasta. Työssä kartoitettiin verkkokaupan nykyisiä vahvuuksia ja haasteita erityisesti käytettävyyden, visuaalisen ilmeen ja mobiilioptimoinnin osalta. Opinnäytetyö yhdistää määrällisiä ja laadullisia menetelmiä, kuten Google Analytics -dataa, 20 henkilön asiakaskysely sekä 5 henkilön suorittamat käyttäjätestit. Tulosten perusteella keskeisimmät kehityskohteet liittyivät navigoinnin selkeyteen, kassaprosessin yksinkertaistamiseen ja mobiilikäytettävyyden parantamiseen. Käyttäjälähtöinen lähestymistapa mahdollisti aidon asiakaspalautteen keräämisen ja autenttisten käyttöhaasteiden tunnistamisen. Työ tuotti konkreettisia kehitysehdotuksia, joiden toteuttaminen voi merkittävästi parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa verkkokaupan myyntiä.