Kuluttajabrändin tunnettuuden kehittäminen brändimainonnan keinoin : case Kauppakeskus Skanssi
Nurmi, Hannah (2025)
Nurmi, Hannah
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921807
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060921807
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsitteli kuluttajabrändin tunnettuuden kehittämistä brändimainonnan keinoin. Opinnäytetyön toimeksiantaja, Kauppakeskus Skanssi, on tehnyt hiljattain brändiuudistuksen ja toimeksiantaja tahtoi selvittää, miten brändin tunnettuutta kehittävää brändimainontaa voitaisiin parantaa tukemaan ostopolun alussa olevia kuluttajia. Opinnäytetyön tavoitteena oli muodostaa konkreettisia kehitysehdotuksia Kauppakeskus Skanssin kuluttajabrändin tunnettuutta kehittävän brändimainonnan parantamiseksi. Opinnäytetyön tietopohja käsitteli kuluttajabrändiä ja brändimainonnan merkitystä brändin tunnettuuden kehittäjänä, etenkin ostopolun alkuvaiheissa. Tiedonkeruumenetelmänä käytettiin kyselyä, jonka kohderyhmänä oli Kauppakeskus Skanssin tiloissa liiketoimintaa harjoittavat vuokralaiset. Tietopohjan ja kyselyn tulosten perusteella muodostettiin kehitysehdotuksia ja ideoita Kauppakeskus Skanssin tunnettuutta kehittävän brändimainonnan parantamiseksi. Tulokset ja kehitysehdotukset on salattu toimeksiantajan pyynnöstä.