Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Visuaalisen suunnittelun rooli hahmon tarinankerronnassa

Hopeasaari, Niklas (2025)

 
Avaa tiedosto
Hopeasaari_Niklas.pdf (1.743Mt)
Lataukset: 


Hopeasaari, Niklas
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061022137
Tiivistelmä
Hahmonsuunnittelu on etenkin pelialalla erittäin merkittävä osa pelinkehitystä, sillä se on usein ensimmäinen elementti, jonka pelaajat näkevät. Hyvin suunniteltu hahmo herättää mielenkiintoa kuluttajassa, joka johtaa todennäköisemmin tuotteen ostamiseen.

Tutkimus toteutettiin tiedon keräämisenä, jota sovelletaan Zaibatsu Interactive Oy:n videopeliprojektissa. Tutkimuksessa hankittiin tietopohjaa hahmojen tehokkaampaan ja
mielenkiintoisempaan suunnitteluun.

Tutkimuksen lopputuloksena saatiin vahva pohja pelihahmojen suunnittelussa vaadittaviin elementteihin ja kompastuskiviin. Tutkimuksen tavoitteet ja tulokset vastasivat selvästi toisiaan.

Tuloksena saatiin kehitettyä vaadittava pelihahmo Wasteland Diner videopelin prototyyppiin, joka tukee pelin tarinaa ja teemaa. Tulokset osoittavat, että hyvin suunniteltu videopelihahmo on yksi tärkeimmistä elementeistä videopelien menestymisessä ja muista erottumisessa.
 
Charcter design is in a central role in game developement, as it is often the first element players see. A well desaigned character gets the interest in the consumer, which will more likely lead to a purchase decision.

The research was conducted as an information gathering process. It is applied in Zaibatsu Interactive’s video game project. The study is aimed to base of knowledge for creating more interesting and engaging characters.

As a result a strong base was created regarding the needed elements and common pitfalls in character design. The goals and outcomes of the reasearch aligned with eachother.

The outcome was to develope a required game character for the prototype video game called Wasteland Diner, which would suppoer the game’s story and theme. The results show that well designed characters are one of the most important elemets for game’s succes and standing out from the other competing games.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste