Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sponsorointi ja yhteisöllisyys urheiluseuroissa : case: VG-62 jalkapallo

Leppänen, Oskari (2025)

Avaa tiedosto
Leppanen_Oskari.pdf (234.7Kt)
Lataukset: 


Leppänen, Oskari
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061222835
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastelin, miten yhteisöllisyyttä voidaan hyödyntää urheiluseurojen sponsoroinnissa. Tavoitteenani oli tuottaa käytännönläheisiä kehitysehdotuksia erityisesti pienemmillä paikkakunnilla toimivien urheiluseurojen ja yritysten välisen sponsorointiyhteistyön tueksi. Halusin selvittää, millä tavoin sponsorointi voisi olla enemmän kuin vain logonäkyvyyttä, ja miten siitä voisi kehittyä aidosti molempia osapuolia hyödyttävää kumppanuutta, joka rakentuu arvojen ja yhteisöllisyyden ympärille.

Työni perustui kokemuksiini VG-62 jalkapallojaostossa suoritetusta harjoittelusta. Harjoittelun aikana havainnoin seuran sponsorointikäytäntöjä ja kehitin konkreettisia työkaluja joukkueiden sponsoriviestinnän tueksi. Laadin muun muassa viestintä- ja sponsorointiohjeistuksia sekä järjestin koulu- ja päiväkotivierailuja, joiden avulla pyrittiin vahvistamaan seuran paikallista roolia ja tunnettuutta. Työni teoreettinen viitekehys pohjautui sponsorointia ja yhteisöllisyyttä käsittelevään kirjallisuuteen sekä artikkeleihin.

Opinnäytetyö osoittaa, että hyvin suunniteltu viestintä, selkeät toimintamallit ja osallistuminen paikallisyhteisön toimintaan voivat vahvistaa urheiluseurojen houkuttelevuutta myös sponsorien näkökulmasta. Sponsorointia kannattaa lähestyä osana yhteisön arkea ja vuorovaikutusta, ei pelkästään näkyvyytenä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste