Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysten kriisiviestinnän onnistuminen sosiaalisessa mediassa ja sen vaikutukset liiketoimintaan

Räty, Kiia (2025)

 
Avaa tiedosto
Raty_Kiia.pdf (1.421Mt)
Lataukset: 


Räty, Kiia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061322959
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee yritysten kriisiviestintää, sekä sen vaikutuksia liiketoimintaan. Opinnäytetyö keskittyy tutkimaan mainekriisien hallintaa sosiaalisessa mediassa. Tarkoituksena oli osoittaa yrityksille, kuinka tärkeää oikeanlaisen kriisiviestinnän toteuttaminen on. Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kuluttajatutkimuksena, joka keräsi yhteensä 574 vastaajaa. Tavoitteena oli kartoittaa nykypäivän kuluttajien arvomaailmaa, ostokäyttäytymistä ja yleisiä näkemyksiä yritysten kriisiviestintään liittyen.

Opinnäytetyön päätutkimuskysymys selvitti, kuinka yritysten kriisiviestintä sosiaalisessa mediassa vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen. Toinen tutkimuskysymys pyrki kartoittamaan erilaisia kriisiviestinnän keinoja sosiaalisessa mediassa, ja kolmas tutkimuskysymys tutki, kuinka luotettavana nykypäivän kuluttajat kokevat yritysten kriisiviestinnän sosiaalisessa mediassa.

Opinnäytetyön tutkimuksen perusteella pystyttiin luomaan selkeä yhteys kriisiviestinnän onnistumisen ja yrityksen liiketoiminnan välille. Selvisi, että kuluttajat välittävät yrityksen maineesta, ja maineeseen voi vaikuttaa merkittävästi kriisiviestinnän onnistuminen. Epäonnistunut kriisiviestintä voi jäädä kuluttajien mieleen, ja kuluttajat saattavat alkaa jopa boikotoida yritystä. Kuluttajat eivät ole myöskään halukkaita ostamaan tuotteita tai palveluita yritykseltä, joka on juuri sillä hetkellä mainekriisissä. Opinnäytetyössä analysoidaan tutkimustuloksia, ja osoitetaan yrityksille, kuinka kriisiviestintää kannattaa harjoittaa sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyö tarjoaa myös uusia ja innovatiivisia kriisiviestinnän keinoja, jotka eivät ole vielä tänä päivänä suosittuja Suomessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste