Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Nursing Student Experiences Facing Death for The First Time

Ghadimi, Matin; Sharifi, Fatemeh (2025)

Avaa tiedosto
Ghadimi_Sharifi.pdf (544.6Kt)
Lataukset: 


Ghadimi, Matin
Sharifi, Fatemeh
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061322965
Tiivistelmä
The purpose of this review of literature using Cinahl-ultimate, Pubmed and was to explore nursing students' initial experiences of facing dying patient, with an emphasis on contrasts between prepared and unprepared students. The study contrasted various educational approaches, including simulation training, mentorship programs, and emotional support models. Prepared students were more confident, competent, had positive emotional outcomes, and effective coping mechanisms. In contrast, the unprepared students experienced heightened anxiety, emotional distress, and helplessness, testifying to significant educational deficits. The findings point to the urgent need for expanded educational support within nursing education, specifically for enhanced use of simulation-based education, formal mentorship, emotional resilience training, and reflective practice. Addressing these educational needs can significantly improve students' preparedness for end-of-life care, ultimately translating into better quality patient care and the nurturing of students' professional and emotional development. Recommendations for future education approaches are presented, with the importance of integrating comprehensive, systematic support mechanisms into nursing education programs highlighted.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste