Brändikäsikirja Quattro Ravintolalle
Jupolli, Anit (2025)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061523034
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061523034
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö oli toimeksianto Quattro Ravintolalta, joka on Pöytyällä sijaitseva kebab-pizzeria-tyyppinen ravintola. Tavoitteena oli luoda Quattro Ravintolalle brändikäsikirja, joka antaa yritykselle uuden brändi-identiteetin ja auttaa heitä luomaan yhtenäisen visuaalisen ilmeen eri alustoilla. Tarve brändikäsikirjalle oli, jotta Quattro Ravintola pystyisi erottumaan kilpailijoistaan.
Tässä opinnäytetyössä käytettiin benchmarking-menetelmää, jonka avulla tutkittiin muiden ravintoloiden visuaalisia ilmeitä, kuten logoja, väripaletteja, typografioita ja äänensävyjä, ja katsottiin, mistä suunnitteluratkaisuista Quattro Ravintola saattoi saada inspiraatiota. Ravintolat, joita tutkittiin olivat Wendy’s, Espresso House, Seoul Good ja FriendsandBrgrs.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi brändikäsikirja Quatto Ravintolalle, johon kuuluu logot, värit, typografia, äänensävy sekä missio ja visio. Brändikäsikirjan myötä Quattro Ravintolalla on oma brändi-identiteettiään ja visuaalisen ilmeensä, mikä auttaa yritystä pitämään johdonmukaisen visuaalisuuden kaikilla alustoilla sekä juurtumaan asiakkaiden mieliin, samalla erottuakseen kilpailijoista.
Tässä opinnäytetyössä käytettiin benchmarking-menetelmää, jonka avulla tutkittiin muiden ravintoloiden visuaalisia ilmeitä, kuten logoja, väripaletteja, typografioita ja äänensävyjä, ja katsottiin, mistä suunnitteluratkaisuista Quattro Ravintola saattoi saada inspiraatiota. Ravintolat, joita tutkittiin olivat Wendy’s, Espresso House, Seoul Good ja FriendsandBrgrs.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi brändikäsikirja Quatto Ravintolalle, johon kuuluu logot, värit, typografia, äänensävy sekä missio ja visio. Brändikäsikirjan myötä Quattro Ravintolalla on oma brändi-identiteettiään ja visuaalisen ilmeensä, mikä auttaa yritystä pitämään johdonmukaisen visuaalisuuden kaikilla alustoilla sekä juurtumaan asiakkaiden mieliin, samalla erottuakseen kilpailijoista.