Oppimispäiväkirja apteekkipäivän suunnittelusta ja toteutuksesta
Sadiku, Anduena; Maloku, Bleona; Villa, Janita; Josef, Gomeyi; Mirzai, Orfan (2025)
Sadiku, Anduena
Maloku, Bleona
Villa, Janita
Josef, Gomeyi
Mirzai, Orfan
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061523046
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061523046
Tiivistelmä
Suuhygienistien ammatilliseen osaamiseen kuuluu olennaisesti suun terveyden edistäminen. Suunterveyden edistämisessä tavoitteena on ohjata asiakasta oikea oppiseen suun terveydestä huolehtimiseen.
Tämä opinnäytetyö on päiväkirjatutkielma, joka keskittyy suuhygienisti opiskelijoiden oman osaamisen kehittämiseen apteekkipäivän suunnittelussa ja toteutuksessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli järjestää apteekkipäivä, jossa opiskelijat esittelivät opinnäytetyön toimeksiantajana olleen Tamron välittämiä suun terveyden omahoitotuotteita apteekin asiakkaille.
Opinnäytetyön toteutustapa oli päiväkirjamuotoinen oppimispäiväkirja. Se mahdollistaa seurannan jokaisen ryhmän oppimisesta ja työpanoksesta. Kuukausitasoiset raportit mahdollistavat tarkastelun ryhmien edistymisestä sekä kehityksestä prosessin aikana. Opinnäytetyö kehitti opiskelijoiden suunnittelu- ja organisointitaitoja. Tämä opinnäytetyö antoi myös opiskelijoille valmiudet järjestää vastaavanlaisia teemapäiviä sekä suunnitella projekteja tulevaisuudessa.
Apteekkipäivän suunnittelu kehitti opiskelijoiden osaamista suun omahoitotuotteista ja oman oppimisen analysointia. Opiskelijat pääsivät suunnittelemaan ja aikatauluttamaan oman työpanoksensa opinnäytetyön tekemiseen. Tämä opinnäytetyö näyttää mallia oppimispäiväkirjan kirjoittamisesta tuleville opiskelijoille.
Tämä opinnäytetyö on päiväkirjatutkielma, joka keskittyy suuhygienisti opiskelijoiden oman osaamisen kehittämiseen apteekkipäivän suunnittelussa ja toteutuksessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli järjestää apteekkipäivä, jossa opiskelijat esittelivät opinnäytetyön toimeksiantajana olleen Tamron välittämiä suun terveyden omahoitotuotteita apteekin asiakkaille.
Opinnäytetyön toteutustapa oli päiväkirjamuotoinen oppimispäiväkirja. Se mahdollistaa seurannan jokaisen ryhmän oppimisesta ja työpanoksesta. Kuukausitasoiset raportit mahdollistavat tarkastelun ryhmien edistymisestä sekä kehityksestä prosessin aikana. Opinnäytetyö kehitti opiskelijoiden suunnittelu- ja organisointitaitoja. Tämä opinnäytetyö antoi myös opiskelijoille valmiudet järjestää vastaavanlaisia teemapäiviä sekä suunnitella projekteja tulevaisuudessa.
Apteekkipäivän suunnittelu kehitti opiskelijoiden osaamista suun omahoitotuotteista ja oman oppimisen analysointia. Opiskelijat pääsivät suunnittelemaan ja aikatauluttamaan oman työpanoksensa opinnäytetyön tekemiseen. Tämä opinnäytetyö näyttää mallia oppimispäiväkirjan kirjoittamisesta tuleville opiskelijoille.