Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritysten maksuliikkeen asiakaspalvelu pankissa nyt ja tulevaisuudessa

Hurme, Taina (2025)

 
Avaa tiedosto
Hurme_Taina.pdf (879.5Kt)
Lataukset: 


Hurme, Taina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025070323592
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltiin yritysten maksuliikkeen asiakaspalvelun mahdollisia kehityssuuntia viiden vuoden aikajänteellä. Tavoitteena oli ennakoida, miten teknologian kehitys, sääntely sekä asiakasodotusten muutos voivat muokata asiakaspalvelun toimintaympäristöä. Työ tehtiin tulevaisuusajattelun ja skenaariotyöskentelyn näkökulmasta ilman toimeksiantajaa.
Teoriaosuudessa käytiin läpi asiakaspalvelun nykytila, teknologian ja tekoälyn rooli, sääntelyn vaikutukset sekä tulevaisuudentutkimuksen lähestymistavat. Aineisto koostui kirjallisuudesta, lainsäädännöstä ja ajankohtaisista lähteistä. Tulevaisuuden mahdollisuuksia hahmoteltiin tulevaisuusverstaassa, jonka tuloksena muodostettiin kolme skenaariota: automatisoitu, hybridimalli ja henkilökohtainen palvelumalli. Skenaarioita rakennettiin hyödyntämällä megatrendejä, trendejä ja heikkoja signaaleja.
Tuloksena voitiin todeta, että kaikki kolme skenaariota ovat mahdollisia. Todennäköisimpänä kehityssuuntana pidetään kuitenkin hybridimallia, joka yhdistää teknologian tehokkuuden ja ihmisläheisyyden. Skenaariotyöskentelyn avulla organisaatiot voivat varautua erilaisiin tulevaisuuksiin ja kehittää asiakaspalveluaan ennakoivasti. Työ antoi tekijälleen laajasti uutta ymmärrystä sekä asiakaspalvelun että teknologian tulevaisuuden rooleista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste