Asiakaskokemus ja -tyytyväisyys : case Indoor group Lahti
Turunen, Nuutti (2025)
Turunen, Nuutti
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025062723546
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025062723546
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä, sekä eri keinoja mitata sitä. Työn teoriaosuudessa on käsitelty asiakaskokemusta, muutamia tärkeimpiä keinoja mitata asiakastyytyväisyyttä sekä asiakkaan kokemaa laatua. Lisäksi teoriaosuudessa käytiin läpi, mitä asiakasarvo on ja mistä se koostuu.
Työn tutkimuksellinen vaihe toteutettiin Indoor Groupin Lahden toimipisteeseen asiakastyytyväisyyskyselynä. Toimipisteessä toimii Askon ja Sotkan myymälät. Kyselyn tarkoituksena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä sekä selvittää asiakkaiden liikkumista myymälöiden välillä sekä mitata sitä, miten tyytyväisiä he yleisesti ovat myymälään, myyjiin ja koko toimipaikkaan ja sen toimintaan.
Kyselytutkimuksen toteutus sujui luontevasti, ja vastauksia monipuolisesti eri jaottelujen mukaisesti. Vastaajia tutkimukselle saatiin 41, joka on melko kattava otos, joskin vastaajia olisi tarvittu vielä enemmän, jotta tutkimusta voisi sanoa luotettavaksi. Saatujen vastausten perusteella asiakkaat ovat kuitenkin tyytyväisiä koko toimipisteen toimintaan. Etenkin toimipisteen henkilökunta sai paljon positiivista palautetta.
Työn tutkimuksellinen vaihe toteutettiin Indoor Groupin Lahden toimipisteeseen asiakastyytyväisyyskyselynä. Toimipisteessä toimii Askon ja Sotkan myymälät. Kyselyn tarkoituksena oli tutkia asiakastyytyväisyyttä sekä selvittää asiakkaiden liikkumista myymälöiden välillä sekä mitata sitä, miten tyytyväisiä he yleisesti ovat myymälään, myyjiin ja koko toimipaikkaan ja sen toimintaan.
Kyselytutkimuksen toteutus sujui luontevasti, ja vastauksia monipuolisesti eri jaottelujen mukaisesti. Vastaajia tutkimukselle saatiin 41, joka on melko kattava otos, joskin vastaajia olisi tarvittu vielä enemmän, jotta tutkimusta voisi sanoa luotettavaksi. Saatujen vastausten perusteella asiakkaat ovat kuitenkin tyytyväisiä koko toimipisteen toimintaan. Etenkin toimipisteen henkilökunta sai paljon positiivista palautetta.