Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Social media marketing for HAMK

Snäll, Liisa (2025)

 
Avaa tiedosto
Snall_Liisa.pdf (854.8Kt)
Lataukset: 


Snäll, Liisa
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025080823847
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiannon painopiste oli keskittyä luomaan tarinoita Instagramiin HAMKin nimissä, tarkemmin ottaen Finanssialalle Instagram-profiiliin. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli HAMK Ammattikorkeakoulu. Tavoitteena oli tutkia millä tavoin vaikuttavaa sosiaalisen median viestintää voidaan luoda ja kuinka potentiaalisia opiskelijoita voidaan houkutella hakeutumaan ammattikorkeakouluun.
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tutkimus syventyi siihen, kuinka voidaan lisätä ammattikorkeakoulubrändin houkuttelevuutta sekä kuinka markkinointi ja tuotteistaminen voivat osaltaan auttaa rakentamaan vahvaa ja tunnistettavaa brändiä. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys painottui tutkimaan brändäystä ja markkinointia korkeakoulumaailmassa, sekä brändi-identiteettiä, sosiaalisen median viestintää ja myös brändin arkkitehtuuristrategiaa. Tämä luonteeltaan toiminnallinen opinnäytetyö tähtää tiivistämään kuinka HAMKin sosiaalisen median markkinointia on hoidettu ja kuinka sitä voitaisiin edelleen kehittää pidemmälle. Instagramiin tehdyt julkaisut jaettiin ja analysoitiin tutkivalla data-analyysillä sijoittaen ne taulukkoon. Teoreettinen viitekehys, haastattelut, benchmarking-vertailu sekä Instagramissa jaettujen julkaisujen analysointi toimivat tarkastelun pohjustana.
Löydökset osoittavat, että aito sisältö, joka on opiskelijoiden itsensä tekemää ja jota jaetaan useilla eri sosiaalisen median alustoilla, saattaa lisätä ammattikorkeakoulun sosiaalisen median julkaisujen vaikuttavuutta. Se voi myös lisätä sitoutuneisuutta seuraajien kanssa. Seuraajia sitouttava strategisen kommunikaation opas kehitettiin opinnäytetyön tutkimusmateriaalin pohjalta.

Avainsanat Somemarkkinointi, brändäys, positiointi, markkinointistrategia, korkeakoulumarkkinointi
Sivut 55 sivua ja liitteitä 5 sivua
 
This thesis focused on creating Instagram posts in the Finanssialalle Instagram page. The commissioner of this thesis was HAMK University of Applied Sciences. The aim was to research how impressive social media marketing can be created, and how potential students can be attracted to apply for enrollment. The research went further to examine how to improve the attractiveness of a UAS and how its marketing and branding can have an effect in building a strong and recognized brand. The theoretical framework explored branding and marketing in higher education, brand identity, communication through social media and brand architecture strategy.
This practice-based thesis aims to summarize how HAMK’s social media marketing and communication is managed and how it could be improved. The Instagram postings were published and analyzed with an exploratory data analysis and put into a data matrix. The theoretical framework, interviews, benchmarking and analysis of the Instagram postings serve as a base for investigation. The findings suggest that original content made by students that is posted on various channels can enhance social media postings’ effectiveness and engagement with the followers. An engaging communication strategy guideline was developed based on the research material.


Keywords Social media marketing, branding, positioning, marketing strategy, higher education marketing
Pages 55 pages and appendices 5 pages
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste