Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskontaktoinnin kehittäminen kohdeyritykselle

Perkiömäki, Kirsi (2025)

 
Avaa tiedosto
Perkiomaki_Kirsi.pdf (435.6Kt)
Lataukset: 


Perkiömäki, Kirsi
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025083024283
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää asiakaskontaktointia henkilöasi akkaiden parissa toimivassa finanssialan organisaatiossa. Tarkoituksena oli tunnistaa myynnillisen puhelinkontaktoinnin nykytila, haasteet ja kehityskoh teet sekä tuottaa käytännönläheisiä ratkaisuja asiakastyön tueksi.

Työ toteutettiin toiminnallisena kehittämistyönä, ja siinä hyödynnettiin monime netelmällistä lähestymistapaa. Aineisto kerättiin Microsoft Forms -kyselyllä, esihenkilöhavainnoinnilla sekä organisaation raporttidatan avulla. Menetelmien yhdistämisellä pyrittiin muodostamaan kokonaisvaltainen kuva kontaktointiprosessien toimivuudesta.

Keskeisimmät kehittämistarpeet liittyivät ajankäytön hallintaan, kontaktilistojen laatuun, työn rakenteisiin sekä selkeiden toimintamallien puuttumiseen. Työn tuloksena esitettiin viisi kehitysehdotusta, jotka koskevat muun muassa kontaktointien rytmittämistä, mallien selkeyttämistä ja resurssien kohdentamista. Lisäksi esiin nousi ajanvaraustoiminnon hyödyntämisen mahdollisuus.

Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää esihenkilötyön, asiakaspalvelun ja myyntityön suunnittelussa. Työ tarjoaa pohjan jatkokehitykselle ja tukee tiedolla johtamista sekä asiakastyön suunnitelmallisuutta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste