Sponsorointi osana yrityksen markkinointiviestintää : case Muumimaailma
Järvenpää, Nantu (2015)
Järvenpää, Nantu
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504244948
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504244948
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsittellään sponsorointia ilmiönä. Työn kohdeyritys on Muumimaailma Oy. Työn tavoitteena on perehtyä sponsorointiin ja selvittää, millaista sponsorointitoimintaa Muumimaailma Oy harjoittaa. Lähemmän tarkastelun kohteeksi otetaan yhteistyö mediasponsorin kanssa.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus on jaettu kolmeen osaan. Näissä osioissa käsitellään sponsorointia ilmiönä, käydään läpi sponsoroinnissa ilmeneviä haasteita sekä esitellään kohdeyritys.
Tutkimusosuus toteutetaan laadullisena teemahaastatteluna Muumimaailma Oy:n markkinointijohtajan kanssa. Haastattelu toteutettiin marraskuussa 2014.
Saatujen tulosten perusteella voidaan todeta, että Muumimaailma Oy tekee arvoihin perustuvaa sponsorointiyhteistyötä tarkoin valittujen kumppaneiden kanssa. Etenkin mediasponsorin kanssa tehtävä yhteistyö on tuotteisettu ainutlaatuisella tavalla yhdessä Muumimaailman teemapuiston kohteessa.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus on jaettu kolmeen osaan. Näissä osioissa käsitellään sponsorointia ilmiönä, käydään läpi sponsoroinnissa ilmeneviä haasteita sekä esitellään kohdeyritys.
Tutkimusosuus toteutetaan laadullisena teemahaastatteluna Muumimaailma Oy:n markkinointijohtajan kanssa. Haastattelu toteutettiin marraskuussa 2014.
Saatujen tulosten perusteella voidaan todeta, että Muumimaailma Oy tekee arvoihin perustuvaa sponsorointiyhteistyötä tarkoin valittujen kumppaneiden kanssa. Etenkin mediasponsorin kanssa tehtävä yhteistyö on tuotteisettu ainutlaatuisella tavalla yhdessä Muumimaailman teemapuiston kohteessa.