Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Aloittavan yrityksen brändin rakentaminen : verkkosivut, sosiaalinen media, SEO ja saavutettavuus

Hankela, Jenny-Stina (2025)

 
Avaa tiedosto
Hankela_Jenny-Stina.pdf (2.087Mt)
Lataukset: 


Hankela, Jenny-Stina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025090924529
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli rakentaa brändi aloittelevalle yritykselle ja luoda sen pohjalta sosiaalisen median suunnitelma, verkkosivut sekä varmistaa näihin hakukoneoptimointi ja hyvä saavutettavuus. Työn toimeksiantajana toimi tietotekniikka-alan yritys Muusava Oy. Yritys oli perustettu hiljattain ja sen toiminta oli alkuvaiheessa.
Teoreettinen osuus pohjautui aiheita käsittelevään kirjallisuuteen ja ajankohtaisiin internet-lähteisiin. Teoriaosuus pohjusti koko toiminnallista työtä. Teorian aiheet olivat brändi, yrityksen sosiaalinen media, saavutettavuus sekä hakukoneoptimointi. Teoriaosuus loi pohjan verkkosivustoprojektille, jossa yhdistyivät visuaalinen suunnittelu, tekninen toteutus ja saavutettavuuden varmistaminen.
Työ oli toiminnallinen, ja sen tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa verkkosivusto alulle toimeksiantajan tarpeiden ja toiveiden pohjalta. Työssä selvitettiin, miten verkkosivut voidaan toteuttaa saavutettaviksi, brändi-identiteetin mukaiseksi, hakukoneissa näkyväksi sekä yhtäläiseksi yrityksen muun sosiaalisen median kanssa.
Projektiosuudessa aineisto kerättiin toimeksiantajan haastatteluilla sekä käytettävyystestauksilla sivuston tekemisen jälkeen. Tulokset analysoitiin toimeksiantajan kanssa jatkoa varten. Uusi verkkosivusto toteutettiin WordPress-julkaisujärjestelmällä, jota muokattiin yrityksen brändi-ilmeen mukaiseksi.
Johtopäätöksenä voitiin todeta, että sivuston pohja saatiin visuaalisesti toimivaksi, saavutettavaksi sekä hakukoneoptimointiin hyvä pohja. Sen käyttöönotto ja tulokset hakukoneoptimoinnista saadaan vasta ajan kanssa. Sivusto täytti toimeksiantajan vaatimukset ja sisälsi kaikki tarvittavat toiminnot. Jokaiseen tutkimuskysymykseen saatiin vastaus ja toimeksiantaja oli tyytyväinen lopputulokseen ja koki, että uusi verkkosivusto tukee yrityksen tavoitteita sekä vahvistaa sen näkyvyyttä ja saavutettavuutta digitaalisessa ympäristössä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste