Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pienyritys Rusettian tunnettuus suomalaisten naisten keskuudessa

Julkunen, Sara (2025)

 
Avaa tiedosto
Julkunen_Sara.pdf (2.107Mt)
Lataukset: 


Julkunen, Sara
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025090924533
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee kotimaisen pienyrityksen tunnettuutta. Tarkemmassa tarkastelussa on opinnäytetyön toimeksiantajayritys Rusettia. Työssä käydään läpi tekijöitä, jotka vaikuttavat tunnettuuden kehittämiseen ja vahvistamiseen. Lisäksi työssä käsitellään pienyrittäjyyttä ja brändiä. Yrityksen tunnettuus on tärkeää liiketoiminnan kasvun ja menestyksen kannalta. Hyvä tunnettuus antaa yrityksellä arvokasta kilpailuetua alalla.

Tavoitteena oli tutkia, kuinka hyvin suomalaiset naiset osaavat tunnistaa kotimaisia pienyrityksiä ja mitkä tekijät vaikuttavat niiden tunnistamiseen. Tutkimuksessa tutkittiin myös toimeksiantajayrityksen tunnettuutta. Lisäksi tutkimuksessa haluttiin tietää, kuinka usein tutkimukseen osallistuneet ostavat tuotteita kotimaisilta pienyrityksiltä.

Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Aineisto kerättiin kyselytutkimuksella, joka on tyypillinen menetelmä määrälliselle tutkimukselle. Lisäksi kyselytutkimukseen vastaaminen on nopeaa ja vaivatonta. Kyselytutkimus jaettiin sosiaalisen median eri kanavissa, sillä sen todettiin tavoittavan hyvin tutkimuksen kohderyhmä.

Tutkimustuloksista tuli ilmi, että suomalaiset naiset osaavansa tunnistaa kotimaisen pienyrityksen melko hyvin. Tekijöitä, joista tunnistettiin kotimaisuus, olivat muun muassa suomenkielinen sisältö sosiaalisessa mediassa, avainlippumerkki ja y-tunnus. Mikäli yritys ei itse mainostanut kotimaisuuttaan verkkosivuillaan tai sosiaalisessa mediassa, oli yritys vaikea tunnistaa kotimaiseksi. Tuotteiden alkuperä jää usein mainitsematta, mikä vaikeutti useamman vastaajan mukaan kotimaisuuden tunnistamista.

Vastaajat tunsivat toimeksiantajayritys heikosti. Tuloksista tuli ilmi, että yksi merkittävä tekijä tähän on se, etteivät kyselyyn vastaajat ole kokeneet tarpeelliseksi ostaa tuotteita juuri kyseisestä yrityksestä. Kuitenkin yrityksen nimi osattiin yhdistää hyvin myytäviin tuotteisiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste