Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Heimo Films Oy:n B2B-myyntistrategian kehittäminen

Bieck, Jani (2025)

 
Avaa tiedosto
Bieck_Jani.pdf (1.030Mt)
Lataukset: 


Bieck, Jani
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025091624747
Tiivistelmä
Opinnäytetyön kohteena oli tamperelainen videotuotantoyritys Heimo Films Oy. Työn tarkoituksena oli kehittää yritykselle sen seuraavalle strategiakaudelle uusi päivitetty yritysten välisen kaupankäynnin eli B2B-myyntistrategia vastaamaan tulevia kasvutavoitteita. Tavoitteena työllä oli selkeyttää yrityksen myyntiä ja markkinointia sekä auttaa sitä pääsemään tuleviin kasvutavoitteisiin.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui strategisesta johtamisesta sekä B2B-myyntistrategiasta, asiakkaiden muuttuvasta ostokäyttäytymisestä ja modernista monikanavaisesta B2B-myynnistä. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua yrityksen myyjille, minkä avulla selvitettiin heidän näkemystään ja kokemustaan Heimo Filmsin myynnin nykytilasta sekä kyselytutkimusta yrityksen myyntiprosessin läpi kulkeneille asiakkaille. Kyselyn avulla selvitettiin asiakkaiden kokemusta ostamisesta.

Työn keskeiset tulokset osoittivat, että Heimo Filmsin myyntiä tehdään jo varsin hyvällä modernilla ja monikanavaisella tavalla. Asiakkaat kokevat yritykseltä ostamisen pääasiassa sujuvaksi ja miellyttäväksi. Tunnistettuja kehittämiskohteita olivat arvo- ja asiantuntijamyynnin vahvistaminen, myyntiteknologioiden käytön parantaminen sekä tiimityön lisääminen. Opinnäytetyössä käytetty teoriatieto vahvistaa, että edellä mainitut modernin myynnin teemat ja asiakkaiden ostamista helpottavat valinnat ovat oikeita ja tärkeitä asioita voittavassa B2B-myynnissä.

Heimo Filmsin tulee seuraavaksi varmistaa työssä valmistuneen uuden kehitetyn B2B-myyntistrategian jalkauttaminen ja toteuttaminen. Yrityksellä on tulevaisuudessa kaikki edellytykset saavuttaa seuraavan strategiakauden kasvutavoitteet keskittymällä moderniin monikanavaiseen myyntiin, asiakkaiden ostamisen helpottamiseen sekä asiakaskokemukseen. Ne ovat tärkeitä teemoja missä tahansa muussakin menestyvässä yrityksessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste