Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median sisällön tuotannon ja hakukoneoptimoinnin tehostaminen strategisen markkinoinnin avulla - Case: Riuska SC

Torstensson, Benjamin (2025)

 
Avaa tiedosto
Torstensson_Benjamin.pdf (709.4Kt)
Lataukset: 


Torstensson, Benjamin
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025092925340
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Riuska Strength & Conditioning OY:lle suunnitelmallisesti strategia sisällöntuotannon ja hakukoneoptimoinnin tueksi. Yritys, jolle työ tehtiin toimeksiantona, tarjoaa työhyvinvointiin liittyviä palveluita sekä liikunta- ja voimavalmennusta. Työn tarkoituksena oli parantaa yrityksen näkyvyyttä verkossa tehokkaasti sekä tavoittaa kohderyhmät mahdollisimman hyvin.

Työssä aluksi kuvattiin hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median sisällöntuotannon osalta keskeisiä periaatteita, sekä niiden merkitystä yrityksen markkinoinnissa. Työn teoreettinen viitekehys pohjautui ajankohtaisiin verkkolähteisiin ja tutkimuksiin, joissa käsiteltiin esimerkiksi avainsanatutkimusta, teknistä hakukoneoptimointia ja kohderyhmien tavoittamista.

Toiminnallisessa osuudessa analysointi kohdennettiin yrityksen nykyisiin verkkosivuihin ja sosiaalisen median kanaviin. Alettiin laatimaan kehitysehdotuksia, jotka muun muassa koskivat sisältörakenteen pieniä muutoksia, avainsanojen hyödyntämistä mahdollisimman hyvin kohdennetusti, sekä julkaisujen suunnitelmallisuutta eri markkinointikanavissa. Tämän lisäksi tarkasteltiin myös, millä tavalla strateginen markkinointi voidaan integroida käytännön hakukoneoptimointiin ja sisällöntuotantoon.

Tästä kaikesta tuloksena syntyi konkreettisia ehdotuksia teknistä markkinointia ajatellen ja sellaisia toimintamalleja, joita hyödyntäen yritys voi vielä pitkään parantaa näkyvyyttään ja houkutella uusia asiakkaita. Kaiken kaikkiaan työ osoitti, että suunnitelmallinen sisällöntuotanto, joka perustuu hakukoneoptimointiin, pystyy merkittävästi tehostamaan yrityksen markkinointia. Työn aikana annettuja kehitysehdotuksia voidaan hyödyntää välittömästi ja etenkin soveltaa tuleviinkin kampanjoihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste