Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Automatiserad insamling av kundutrustningsdata

Lönnqvist, Jesper (2025)

 
Avaa tiedosto
Lonnqvist_Jesper.pdf (1.252Mt)
Lataukset: 


Lönnqvist, Jesper
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025093025375
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö, joka tehtiin ABB Oy:lle, käsittelee automatisoidun verkkopalvelun suunnittelua, jonka tarkoituksena on kerätä tietoa asiakkaiden käytössä olevista ABB:n tuotteista kentällä. Palvelun tulisi olla helppokäyttöinen ja helposti jaettavissa uusille sekä vanhoille asiakkaille sähköpostin kautta. Palvelun tavoitteena oli nopeuttaa sisäisen tuotetietokannan päivitystä ja näin tehdä siitä täydellisemmän ja luotettavamman. Tärkeimmät tiedot olivat tuotetyyppi, sarjanumero, asiakas ja sijainti.

Jotta palvelu olisi asiakkaille kannattavaa, oli tärkeää löytää jotain, mitä he voisivat saada vastineeksi ajastaan ja tiedoistaan. Haastatteluiden avulla pyrittiin kartoittamaan asiakkaiden odotuksia palvelun sisällöstä ja toiminnasta sekä arvioimaan heidän yleistä kiinnostustaan tällaista palvelua kohtaan. Hyvien haastattelujen varmistamiseksi tutkittiin myös haastattelutekniikkaa. Asiakashaastattelujen lisäksi tutkittiin säädöksiä ja riskejä jotka liittyivät tietojen keräykseen, erilaisia alustoja palvelun rakentamiseen sekä tuoterekisteröintiä.

Tutkimuksen ja suunnittelun tuloksena oli valmis suunnitelma siitä, miten tällainen verkkopalvelu voitaisiin toteuttaa ja mitä sen toteuttaminen vaatisi. Suunnitelma, joka on jaettu kahteen vaiheeseen, käsittelee sitä, miten palvelu olisi rakennettu, miltä se voisi näyttää ja miten se voisi toimia teknisesti kulissien takana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste