Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kampanjan tuottamisen prosessin nykytila ja kehitysideat

Löfberg, Stella (2025)

 
Avaa tiedosto
Lofberg_Stella.pdf (1.798Mt)
Lataukset: 


Löfberg, Stella
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025100325536
Tiivistelmä
Myyntiä tukevilla kampanjoilla luodaan kilpailuetua ja nostetaan asiakasarvoa kiristyvässä B2B-markkinassa, mikä samalla luo painetta onnistumiselle operatiivisille toimille. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli vastata tähän tarpeeseen tutkimalla ja arvioimalla Yritys X:n kampanjan tuottamisen prosessin nykytila. Tarkoitus oli tunnistaa keskeiset haasteet tuotteiden saatavuuden osalta ja tavoitteena oli tuottaa konkreettisia kehitysehdotuksia, joiden avulla kampanjaprosessin hallintaa parannetaan siten, että se tukee systemaattisemmin kaupallisuutta ja kentän myyntityötä.

Opinnäytetyön tyyppi oli tutkimuksellinen kehittämistyö. Sen teoreettinen viitekehys muodostui B2B-myynnin ja kampanjamarkkinoinnin, prosessihallinnan, toimitusketjun hallinnan ja sidosryhmien yhteistyön ympärille. Tutkimusosuus toteutettiin monimenetelmällisesti maalis-, huhti-, toukokuun aikana 2025. Määrällisellä tutkimuksella kartoitettiin kampanjamainoksen käyttöä myynnissä ja laadullinen aineisto kerättiin asiantuntijahaastattelulla, joiden perusteella voitiin esittää kehitysehdotuksia prosessiin.

Tutkimustulokset osoittivat, että kampanjamainosta pidetään myyntityön kannalta keskeisenä työkaluna, mutta vaikutus jää usein vajaaksi tuotteiden puutteellisen saatavuuden vuoksi. Haastattelut tukivat määrällistä tutkimusta tuoden esiin kolme juurisyytä: prosessille ei ole nimettyä omistajaa, kampanjan sisäiset aikataulutus- ja viestintäongelmat ja saatavuuden varmistuksen puutteet. Opinnäytetyön arviointi tapahtui eettisyyden, luotettavuuden ja uskottavuuden näkökulmista. Tutkimus toteutettiin näitä elementtejä toteuttaen.

Työn lopputuloksena laadittiin selkeitä kehitysehdotuksia, joita toimeksiantaja voi implementoida kampanjaprosessin kehitykseen. Kehitysehdotukset linjaavat prosessin yhtenäistämistä, viestinnän tehostamista, kampanjan tehostamista ja kaupallisen ohjauksen vahvistamista. Näin kampanjat tukevat paremmin sekä kaupallisia tavoitteita että myynnin arkea.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste