Palvelujen kehittäminen : Yyteri Golf Links Oy
Viljanen, Tiia (2015)
Viljanen, Tiia
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504285271
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504285271
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli kehittää Yyteri Golf Links Oy:n nykyisiä palveluja, jotta jatkossa palvelut vastaisivat asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin ja toiveisiin entistä paremmin.
Opinnäytetyön tavoitteena oli, että yritys voi jatkossa hyödyntää tutkimuksesta saatuja kehitysehdotuksia palvelujensa parantamiseksi. Tutkimustehtävänä puolestaan oli selvittää yrityksen nykyisten palvelujen kehityskohteita palvelukokemuksen parantamiseksi.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui golfista Suomessa, palvelutapahtumasta, palvelukokemuksesta, palvelun laadusta, palvelun kehittämisestä sekä asiakasymmärryksestä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja aineistonkeruumenetelminä käytettiin avointa kyselylomaketta sekä teemahaastattelua. Tutkimuksessa oli kaksi kohderyhmää: Yyteri Golf Links Oy:n osakkaat sekä yhteistyökumppaniyritykset. Avoin kyselylomake suunnattiin osakkaille ja vastauksia saatiin 24 kpl. Yhteistyökumppaniyrityksien neljää edustajaa puolestaan haastateltiin teemahaastattelulla. Tutkimuksessa selvitettiin yrityksen lähes kaikkien palvelualueiden kehityskohteita.
Avoimesta kyselylomakkeesta saadut vastaukset sekä teemahaastatteluaineisto purettiin aineistolähtöisen sisällönanalyysin avulla. Kyselylomakkeen tulokset olivat yhteneviä, kuin myös teemahaastattelun tuloksista oli havaittavissa yhteneväisyyksiä. Tulosten perusteella saatiin kattavasti kehitysehdotuksia niin Yyteri Golf Links Oy:n palvelujen kuin yritysten yhteistyön kehittämiseen liittyen.
Osakkaiden palvelukyselyn tuloksista ilmeni runsaasti ajankohtaisia kehitysehdotuksia palveluympäristöön, asiakaskokemukseen sekä lisäarvon tuottamiseen liittyen, joita yritys voi jatkossa tehokkaasti hyödyntää. Yhteistyökumppaniyritysten teemahaastattelun tuloksista saatiin myös hyviä näkökulmia yhteistyön kehittämiseksi sekä palvelukokemuksen parantamiseksi.
Opinnäytetyön tavoitteena oli, että yritys voi jatkossa hyödyntää tutkimuksesta saatuja kehitysehdotuksia palvelujensa parantamiseksi. Tutkimustehtävänä puolestaan oli selvittää yrityksen nykyisten palvelujen kehityskohteita palvelukokemuksen parantamiseksi.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui golfista Suomessa, palvelutapahtumasta, palvelukokemuksesta, palvelun laadusta, palvelun kehittämisestä sekä asiakasymmärryksestä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja aineistonkeruumenetelminä käytettiin avointa kyselylomaketta sekä teemahaastattelua. Tutkimuksessa oli kaksi kohderyhmää: Yyteri Golf Links Oy:n osakkaat sekä yhteistyökumppaniyritykset. Avoin kyselylomake suunnattiin osakkaille ja vastauksia saatiin 24 kpl. Yhteistyökumppaniyrityksien neljää edustajaa puolestaan haastateltiin teemahaastattelulla. Tutkimuksessa selvitettiin yrityksen lähes kaikkien palvelualueiden kehityskohteita.
Avoimesta kyselylomakkeesta saadut vastaukset sekä teemahaastatteluaineisto purettiin aineistolähtöisen sisällönanalyysin avulla. Kyselylomakkeen tulokset olivat yhteneviä, kuin myös teemahaastattelun tuloksista oli havaittavissa yhteneväisyyksiä. Tulosten perusteella saatiin kattavasti kehitysehdotuksia niin Yyteri Golf Links Oy:n palvelujen kuin yritysten yhteistyön kehittämiseen liittyen.
Osakkaiden palvelukyselyn tuloksista ilmeni runsaasti ajankohtaisia kehitysehdotuksia palveluympäristöön, asiakaskokemukseen sekä lisäarvon tuottamiseen liittyen, joita yritys voi jatkossa tehokkaasti hyödyntää. Yhteistyökumppaniyritysten teemahaastattelun tuloksista saatiin myös hyviä näkökulmia yhteistyön kehittämiseksi sekä palvelukokemuksen parantamiseksi.