Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointiopas RSS-yhtyeelle

Ulvinen, Aino-Kaisa (2025)

 
Avaa tiedosto
Ulvinen_Aino-Kaisa.pdf (1.677Mt)
Lataukset: 


Ulvinen, Aino-Kaisa
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025100825733
Tiivistelmä
Tämän työn aiheena oli sosiaalisen median markkinointiopas, jonka taustalla on tarve kehittää sosiaalisen median markkinointia. Työn tarkoituksena on selkeän ja ymmärrettävän oppaan luominen, jonka avulla toimeksiantaja voi luoda sisältöä kanaviinsa ja tehostaa markkinointiaan.

Opinnäytetyön tavoitteena oli RSS-yhtyeen sosiaalisen median markkinoinnin kehittäminen, siten että yhtyeen tunnettuus lisääntyy ja sosiaalisen median sisällön luominen aktivoituu. Sosiaalisen median käyttö on isossa osassa yhtyetoimintaa nykypäivänä ja se mahdollistaa uusien seuraajien ja kuuntelijoiden löytymisen.

Toiminnallisen opinnäytetyön tutkimuksessa käytettiin sekä laadullisia että määrällisiä tutkimusmenetelmiä ja se suoritettiin tapaustutkimuksena. Lopputuotoksena syntyi sosiaalisen median markkinointiopas, jota varten kerättiin tietoa seuraajakunnasta ja fanien toiveista. Lisäksi suoritettiin vertailuanalyysi neljän samankaltaisen yhtyeen välillä. Seuraajakunnan kartoitusta tehtiin analytiikan avulla.

Tulokset osoittivat, että yhtyeen sosiaalisen median kanavissa on paljon potentiaalia. Haasteita aiheuttaa tällä hetkellä innostuksen puute, sisällön vähyys sekä ymmärtämättömyys kohderyhmästä. Havaittavissa oli, että somekanavien suurimmat käyttäjäikäryhmät ovat osittain tavoittamatta, vaikka ne ovat osa yhtyeen musiikin kohderyhmää. Opinnäytetyön lopputuotoksena syntyneessä oppaassa esitetään kehitystoimenpiteitä, joilla yhtye voi saavuttaa täyden potentiaalin ja lisätä tunnettuutta. Toimenpiteitä ovat esimerkiksi julkaisuaikataulun laatiminen, sisällön monipuolistaminen sekä kohderyhmän huomioiminen.

Asiasanat: sosiaalinen media, sisällöntuotanto, markkinointiopas, yhtye, fanius
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste