Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Opas tunnetaitoryhmän toteuttamiseen pienryhmäkoti Puistolassa

Keinänen, Juuso (2025)

 
Avaa tiedosto
Keinanen_Juuso.pdf (8.662Mt)
liite (4.481Mt)
Lataukset: 


Keinänen, Juuso
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025100925796
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa opas tunnetaitoryhmän aloittamiseen
pienryhmäkoti Puistolassa. Pienryhmäkoti Puistola on Helsingissä toimiva erityistason lastensuojelun sijaishuollon yksikkö. Asiakasryhmänä pienryhmäkoti
Puistolassa on 12–17-vuotiaita huostaanotettuja neuropsyykkisesti oireilevia
nuoria. Oppaan tavoitteena on antaa teoriatietoa ja esimerkkiharjoituksia tunnetaitoryhmän aloittamista varten. Oppaan tavoitteena on olla kompakti, selkeä ja helposti lähestyttävä kokonaisuus. Toive opinnäytetyön aiheesta tuli
suoraan työelämäkumppaniltani, sillä he olivat suunnitelleet tunnetaitoryhmän
aloittamista osana työskentelyään ja toivoivat konkreettista opasta ryhmän
aloittamisen tueksi.

Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö. Opinnäytetyössä tuotetaan
konkreettinen tuotos, jonka myötä työskentelyssä sovellettiin tuotekehitysmallia. Ennen opinnäytetyötä työelämäkumppanillani ei ollut aiempaa vastaavaa
tuotosta olemassa, joten opinnäytetyössä kehitetään täysin uusi tuotos. Aineistoa työtä varten on kerätty koko pienryhmäkoti Puistolan työryhmältä keskustellen työryhmän ajatuksista ja toiveista opasta kohtaan. Opinnäytetyöprosessin aikana palautetta ja mielipidettä kerättiin useampaan otteeseen. Lopuksi palaute kerättiin Webropol-kyselyllä, jolla varmistettiin lopputuloksen toimivuus.

Suullisen palautteen perusteella opas koettiin kaikin puolin onnistuneeksi ja
sai vastaan ainoastaan positiivista palautetta. Lopullisessa Webropol-palautekyselyssä oppaan heikoimmiksi kohdaksi koettiin ryhmässä tehtävien harjoituksien esittely sekä konkreettinen tuki itse ryhmän aloittamiseen. Palautekyselyn perusteella lopputulos kokonaisuudessaan vastaa alkuperäisiä tavoitteita hyvin. Jokainen palautekyselyyn vastanneista kokee, että tulevat käyttämään opasta osana omaa työskentelyään, mikä kertoo myös onnistuneesta
lopputuloksesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste