Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hyvinvointi- ja terveysteknologiahakemisto Wenlan asiakasyrityksille suunnatun digitaalisen viestinnän kehittäminen

Virtanen, Irene (2025)

 
Avaa tiedosto
Virtanen_Irene.pdf (673.0Kt)
Lataukset: 


Virtanen, Irene
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025101225930
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millainen Wenla-palvelun asiakasyrityksille suunnattu digitaalinen viestintä vastaa parhaiten palveluun rekisteröityneiden asiakasyritysten toiveita ja tarpeita. Tutkimuksessa kartoitettiin, mitä viestintäkanavia asiakasyritykset haluavat käytettävän, millaista sisältöä ne toivovat viestintään sekä millaista dataa ja missä muodossa ne pitävät hyödyllisenä. Lisäksi selvitettiin, miten asiakasyritykset voisivat hyödyntää Wenla-palvelun viestintäkanavia oman toimintansa tukena. Tavoitteena oli tuottaa Wenla-palvelulle tietoa siitä, millainen asiakasyrityksille suunnattu viestintä koetaan hyödylliseksi, sitouttavaksi ja lisäarvoa tuottavaksi.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimuksen aineisto kerättiin teemahaastatteluiden avulla, joissa haastateltiin Wenla-palveluun jo rekisteröityneitä asiakasyrityksiä. Haastattelut toteutettiin Teams-alustalla.

Tutkimustulokset osoittivat, että Wenla-palvelun viestinnältä toivotaan ajankohtaista, monikanavaista sekä tiivistä viestintää. Tärkeimmiksi viestintäkanaviksi nousivat sähköposti, sosiaalisen median kanavista LinkedIn, blogi sekä webinaari. Jokaisella viestintäkanavalla nähtiin oma selkeä tarkoitus. Viestinnän saavutettavuutta tukee se, että samoja keskeisiä asioita nostetaan esiin useammassa eri kanavassa. Viestinnältä toivottiin esimerkiksi ajankohtaisista tapahtumista tiedottamista, asiakaskokemusten tai hyvien vinkkien jakamista, uusista tutkimuksista tiedottamista sekä yhteistyön tukemista. Lisäksi säännöllinen data sivuston kävijämääristä, yleisistä hakusanoista ja trendeistä nähtiin lisäarvoa tuottavana. Selkeä visuaalisesti esitetty data tukee viestinnän ymmärrettävyyttä ja kiinnostavuutta. Haastatteluiden perusteella palveluun rekisteröityneet asiakasyritykset ovat halukkaita tekemään yhteistyötä viestinnän suhteen ja myös viestimään omasta yrityksestä Wenla-palvelun viestintäkanavissa. Wenla-palvelulla on tärkeä rooli hyvinvointi- ja terveysteknologia-alan esiin nostajana, hankintapäätösten ja yhteistyön edistäjänä sekä ammatillisen osaamisen tukijana.

Toimivan viestinnän kartoittaminen oli tärkeää, jotta Wenla-palvelu voi kehittää asiakasyrityksille suunnattua viestintää, vahvistaa alustalle rekisteröityneiden yritysten sitoutumista ja tarjota heille lisäarvoa. Tämä lisää myös luottamusta palvelua kohtaan, mikä edistää uusien asiakasyritysten rekisteröitymistä alustalle. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää osana Wenla-palvelun viestintästrategiaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste