Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Fysioterapia-alan yrittäjyys asiakastyytyväisyyden, erityisosaamisen ja markkinoinnin näkökulmasta : kysely fysioterapiayrityksen asiakkaille

Jaskari, Maria; Virtanen, Milana (2025)

 
Avaa tiedosto
Jaskari_Virtanen.pdf (794.1Kt)
Lataukset: 


Jaskari, Maria
Virtanen, Milana
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025101125916
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan fysioterapia-alan yrittäjyyttä asiakastyytyväisyyden, erityisosaamisen ja markkinoinnin näkökulmasta. Opinnäytetyössä käsitellään fysioterapia-alan yrittäjyyttä pienyrittäjyyden näkökulmasta. Aihe on ajankohtainen ja tärkeä, koska pienyrittäjyys on fysioterapeuttien keskeinen urapolkuvalinta haastavan työtilanteen vallitessa. Fysioterapian toimintaympäristö on sote-uudistuksen myötä jatkuvassa muutoksessa. Fysioterapiayritysten määrä Suomessa vuonna 2022 oli 2972. Tilastojen mukaan yritysten kokonaismäärä on pysynyt lähes samana vuoden 2018 jälkeen. Yrittäjyyden kulmakiviä ovat vahva itsetuntemus, hyvät vuorovaikutustaidot sekä asiakaslähtöinen palvelun tuotto. Luodakseen pitkiä asiakassuhteita yrittäjän on panostettava laadukkaaseen ja yksilölliseen asiakaspalveluun sekä asiakaspalautteen keräämiseen.

Opinnäytetyö on toteutettu määrällisenä asiakaskyselynä. Kyselyyn vastasi 218 asiakasta. Kyselyyn vastanneet olivat tyytyväisiä saamaansa palveluun ja he kokivat voivansa suositella yritystä mahdollisille tiedustelijoille. Yrityksen tunnettavuus perustui pääasiassa suositteluihin, kun taas sosiaalisen median ja mainonnan hyödyntäminen jäivät vähäiseksi. Ostopäätökseen vaikuttivat erityisosaaminen, suosittelut ja urheilufysioterapiaosaaminen.

Työn tarkoituksena on tuottaa tietoa fysioterapia-alan pienyrittäjyydestä ja tämänhetkisestä kilpailutilanteesta sekä selvittää, miten markkinointi, fysioterapeuttien ammattitaito ja asiakastyytyväisyys vaikuttavat yrityksen kilpailukykyyn. Tavoitteena on kartoittaa asiakastyytyväisyyttä ja yrityksen tunnettavuutta määrällisen asiakaskyselyn avulla sekä fysioterapeuttien ammatillista osaamista ja vahvuuksia yrittäjähaastatteluiden avulla. Yrittäjähaastattelut toivat esiin yrittäjien vahvuuksina kokonaisvaltaisen ja yksilöllisen lähestymistavan fysioterapiassa, kouluttautuneisuuden sekä rehellisyyden palveluntuotossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste