Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Corporate social responsibility used in online medias : A look into Finnish companies CSR communication

Hagman, Frida (2015)

 
Avaa tiedosto
Hagman_Frida.pdf (1.539Mt)
Lataukset: 


Hagman, Frida
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504295392
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli tarkastella miten suomalaiset yritykset käyttävät internetin työkaluja viestittääkseen yritysvastuuseen liittyviä tekojaan. Koska kuluttajat ovat alkaneet vaatia parempi laatuisia sekä ympäristöystävällisiä tuotteita, tämän työn tekijä koki tärkeänä selvittää ovatko suomalaiset yritykset tietoisia yritysvastuusta, noudattavatko ne sitä sekä käytetäänkö sitä yhtenä aihepiirinä internet markkinoinnissa sekä viestinnässä. Työssä katsottiin 36:tta suomalaista pörssiyritystä jotka jaettiin kolmeen ryhmään kokonsa perusteella. Yritysten viestintää netissä muun muassa sosiaalisessa mediassa sekä yritysten omilla internetsivuilla tarkasteltiin kahteen otteeseen Joulukuussa sekä Helmikuussa jotta saataisiin vertailukelposia tuloksia. Apuna teoreettiseen analysointiin käytettiin kestävän kehityksen, markkinoinnin sekä Triple bottom line teoriaa. Lopputuloksena oli, että analyysin kaksitoista suurinta yritystä olivat tietoisia ja viestittävät yritysvastuustaan sosiaalisessa mediassa. Tämän lisäksi suurimmilla yrityksillä oli paljon tietoa yritysvastuustaan ja kestävän kehityksen malleistaan mutta yritysvastuun viestintä painoittui suurilta osin Joulukuulle, jolloin kuluttajat usein odottavat hyviä tekoja yrityksiltä joulun hengessä. Työ nostikin esiin kysymyksen, jos yritysvastuu onkin vain markkinointiin liittyvää strategiaa eikä yritysvastuuta oteta oikeasti tosissaan. Pienimmillä yrityksillä ei ollut viestintää yritysvastuustaan mutta kokonaisvaltaisen analyysin tuloksena on kuitenkin, että yritysvastuun kehittäminen sekä integrointi organisaatiohin yleistyy tulevaisuudessa koska positiiviset vaikutukset yrityksen kilpailukykyyn ovat isot ja myös muun muassa EU on aktiivisesti kehittämässä yritysvastuuta osaksi yhteiskuntaa tulevaisuudessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste