Siivousyrityksen markkinointi sosiaalisessa mediassa : asiakasmäärän kasvattaminen sosiaalisen median markkinoinnin avulla
Peltoniemi, Veera (2025)
Peltoniemi, Veera
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025110427064
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025110427064
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten siivousalan yritykset voisivat lisätä asiakasmäärää markkinoimalla sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyö keskittyy sosiaaliseen mediaan ja markkinointiin. Kyselytutkimuksessa käytetyt kysymykset ovat rakennettu niin, että niillä saataisiin mahdollisimman selkeä kuva siitä, miten siivousalan yrittäjät voisivat saada uusia asiakkaita sosiaalisen median markkinoinnilla. Kyselytutkimuksessa kohderyhmänä olivat alle 40-vuotiaat henkilöt.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään sosiaalista mediaa markkinoinnin työkaluna. Alaluvuissa kerron yleisimmistä sosiaalisen median kanavista, erilaisista markkinointitavoista sekä hyödyistä sosiaalisen median markkinoinnissa. Otan myös esille muutaman siivousalan yrittäjän julkaisun sosiaalisessa mediassa.
Lopussa tarkastelen kyselystä kertyneitä tuloksia, jotka olen saanut kerättyä Webropol-ohjelman kautta. Liitän myös mukaan yhteenvedon ja pohdinnan koko tutkimuksesta ja opinnäytetyöstä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään sosiaalista mediaa markkinoinnin työkaluna. Alaluvuissa kerron yleisimmistä sosiaalisen median kanavista, erilaisista markkinointitavoista sekä hyödyistä sosiaalisen median markkinoinnissa. Otan myös esille muutaman siivousalan yrittäjän julkaisun sosiaalisessa mediassa.
Lopussa tarkastelen kyselystä kertyneitä tuloksia, jotka olen saanut kerättyä Webropol-ohjelman kautta. Liitän myös mukaan yhteenvedon ja pohdinnan koko tutkimuksesta ja opinnäytetyöstä.
